Kløver Startet 19.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2022 (redigert) Hei! Jeg har slitt med å få startet motoren den siste uken. Har feilsøkt den del. Får starte om jeg kobler pluss og minus direkte fra batteri til starteren på motoren. Det skjer derimot ingenting når jeg trykker på startknappen. Jeg har sjekket at det er strøm til tenningslåsen og startknappen. I dag fjernet jeg strømledning og ledning fra starter ut fra sikringen bak tenningslåsen, og gnisset de mot hverandre. Dette for å se om det i utgangspunktet var dårlig kontakt i tenningslåsen, og om jeg fikk starte utenom tenningslåsen. Jeg fikk gnist og motoren startet nesten. Men, etterpå mistet jeg strømmen til turteller og hele dashbordet. Finnes det en sikring på denne motoren som kan gå i slike tilfeller? Redigert 19.Juli.2022 av Kløver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2022 Det sitter 2 automatsikringer, (såvidt jeg husker) på siden av motor i en grå boks. Har du sjekket de? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2022 Har du gitt startlåsen en dusj med 660 eller annet. Kan være dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
NilsPils Svart 21.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2022 Jeg hadde tilsvarende problem, riktignok med en annen motor. Det viste seg å være et ødelagt rele mellom tenningslåsen og startreleet ved startmotoren. Det var et lite rele som satt på et kretskort. Loddet på et nytt og problem soved . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.