Jump to content

Edit History

Olepo

Olepo

Ganske spesielt å selge båten midt i ferien, langt hjemmefra, og deretter ta flyet hjem grunnet høye drivstoffkostnader. Kan ikke ha fulgt spesielt godt med hvis han har tanket for 27K og kjørt fra Bergen til Kristiansand før han innser at dieselen har blitt dyr:smiley:.

 

Kanskje det kan være en ny kjøperstrategi; henge litt rundt på marinaer og legge inn et skambud på større båter rett før tanking?

 

Ellers er det visst en del som mener at man må være "millionær" for å eie en båt som (en litt eldre?) Princess V42 - dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg vet om noen helt vanlige lønnsmottakere som eier båter i dette segmentet. Dette er gjerne familier som prioriterer båt høyt, foran ny bil, utenlandsreiser, oppussing osv. Ofte tilbringer de nær all fritid i båten, har over gjennomsnittlig kompetanse og utfører det meste av vedlikehold og reparasjoner selv. Båtene kan være 20-30 år gamle, men er velholdte og kan nok fremstå som nyere enn de i realiteten er. 

Disse eierne vil nok merke en dobling av drivstoffkostnaden godt. Forhåpentligvis kan de beholde drømmebåten ved å legge om bruksmønster, gå med sakte fart og kortere distanser. Eller bli liggende i havn som jeg ser en del også gjør:smiley:

Olepo

Olepo

Spesielt å selge båten midt i ferien, langt hjemmefra, og ta flyet hjem grunnet høye drivstoffkostnader. Kan ikke ha fulgt spesielt godt med hvis han har tanket for 27K før han innser at dieselen har blitt dyr:smiley:.

 

Kanskje det kan være en ny kjøperstrategi; henge litt rundt på marinaer og legge inn et skambud på større båter rett før tanking?

 

Ellers er det visst en del som mener at man må være "millionær" for å eie en båt som (en litt eldre?) Princess V42 - dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg vet om noen helt vanlige lønnsmottakere som eier båter i dette segmentet. Dette er gjerne familier som prioriterer båt høyt, foran ny bil, utenlandsreiser, oppussing osv. Ofte tilbringer de nær all fritid i båten, har over gjennomsnittlig kompetanse og utfører det meste av vedlikehold og reparasjoner selv. Båtene kan være 20-30 år gamle, men er velholdte og kan nok fremstå som nyere enn de i realiteten er. 

Disse eierne vil nok merke en dobling av drivstoffkostnaden godt. Forhåpentligvis kan de beholde drømmebåten ved å legge om bruksmønster, gå med sakte fart og kortere distanser. Eller bli liggende i havn som jeg ser en del også gjør:smiley:



×
×
  • Create New...