Jump to content

Aqad41a mangler turtall med fungerende turbo

Simhelg

Recommended Posts

Simhelg skrev 57 minutter siden:

Hva er indikasjon på slitt eksoshus?

Har spurt mange verksmestere om det.. Har ingen fasit. Det er en kombinasjon av overflate og klaring. Bladene på din turbo har skarpe hjørner, klatringen ser moderat ut. Dersom den spinner så lett som du beskriver og at den i tillegg gir nominelt ladetrykk ved 2900 så ville jeg satt mye øl på at den er brukbar.. 

Utsagnet om at den går rent så det kan ikke være luft eller restriksjoner støtter jeg ikke. 

Har gjort mange forsøk, og det er mer typisk at motoren blir myk i lyden enn hakkete. 

Luft i systemet ved oppstart er noe helt annet. 

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

Kan kanskje være grodd eksosbend? Det er vanlig på mindre motorer, men kan kanskje skje på 41 også?

Tett eksosbend = klarer ikke bli kvitt eksos = turbo etc går dårligere og blir ikke kvitt avgasser raskt nok?

Nei, var av med bend forrige fritur. Denne er helt rein..

dieselfan skrev 39 minutter siden:

Har spurt mange verksmestere om det.. Har ingen fasit. Det er en kombinasjon av overflate og klaring. Bladene på din turbo har skarpe hjørner, klatringen ser moderat ut. Dersom den spinner så lett som du beskriver og at den i tillegg gir nominelt ladetrykk ved 2900 så ville jeg satt mye øl på at den er brukbar.. 

Utsagnet om at den går rent så det kan ikke være luft eller restriksjoner støtter jeg ikke. 

Har gjort mange forsøk, og det er mer typisk at motoren blir myk i lyden enn hakkete. 

Luft i systemet ved oppstart er noe helt annet. 

Jeg skjønner.. men som også nevnt så er motor i underkant av båt, vertfall frem til den planer. Som tidligere nevnt var det ikke ett problem første sessong, men har blitt værre med årene..

jeg håper på å få lånt en turbo i morgen, da får jeg vertfall testet..

• 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...