Jump to content

ikke å oppdrive?

knutal

Recommended Posts

Hei!

Det ligger en båt som kan være en Nauticat (har bare kjørt forbi og sett "Til Salgs" plakaten) for salg i Stavanger. Kanskje noen fra samme område kan bekrefte dette??

Den ligger ved "Fryserikaien" v/Parkeringshuset, har ligget der en stund.

Prøv danske og svenske båtmeglere - disse har som regel endel for salg.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

• 1 måned senere...

Vet om en Hallberg Rassey .Tror modellbetegnelsen er 95.Ca 19 år gammel,pent holdt og har aldri vært seilt.Nyoverhalt motor.Motorseiler.1 eier siden ny.

Oi, oi, oi, thor! Dette er en lekker sak!  :yesnod: - en av mine drømmebåter det (drømmer er gratis....).

Passe båt for "pensjonerte"  :cool: seilere, som ikke gidder å sitte ute i en forblåst og våt, åpen cockpit lenger!

Hvor mange lakser skal dem ha for denne, tro?

:sailing:     "Åh du gode sparegrisen min,...... :rolleyes: "  :sailing:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 2 uker senere...

Nå, nå... Har ikke du nettopp joinet the exclusive Seaman club? Evt. - er det snakk om et supplement i flåten da, eller? :smash:

Neida 'dilla! :seeya:

Bare dagdrømmer, jeg! :wink: - men er "realist" nok til å innse at det aldri bli noe mer en drømmer!

Forresten, vis meg en båtmann som ikke "sikler" etter noe annet, enn det har har! Enten det er snakk om en større båt (3-fots-syken kan være akutt noen ganger men er som regel permanent - les: kronisk   :smiley:  )... eller en med "bedre" motor - hva nå det kan være, eller ganske enkelt en mere praktisk båt!

Er alltid på utkikk og interessert, men er rimelig fornøyd med det jeg har  :yesnod:

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Ta et søk på http://www.batborsen.com/ Mener der skal finnes en Nauticat 33 der (Sverige).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Kan godt sjekke prisen for deg Walter?

Det var snillt av deg, thor  :smiley: - men jeg tror du kan spare deg den turen!  :lol:

Jeg er ganske sikkert på at jeg mangler  :smiley:  noen [glow=red,2,300]NULLER[/glow]

Men, men, det går jo an å drømme........ :sleep:

Det var denne Hallberg Rassy'en og så en annen motorseiler, en gammel klassiker fra 70 åra (tror fra 1976 oppover, noe år) Fjord 33 Motorseiler, tegnet av Eivind Amble, med nydelige, klassiske linjer. Den båten er så vakker at jeg nesten får dårlig samvittighet overfor "admiralinnen" ! :wink:

...........Kanskje dere kan bytte vet du. Han vil ha motorbåt nå. https://baatplassen.no/i/style_emoticons/default/drink.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":drink:" border="0" alt="drink.gif" />

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Joda, tanken er besnærende, den!

........å bytte fra en Hallberg Rassy til en Sjømann 22 er som å gå fra en Ferrari til en Lada  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Når det er sagt, så har jeg for tiden en annen nyyyydelig liten "skute" på 24' som jeg "sikler" etter, med Yanmar 2GM-20 Dieselmotor, men selv den, som er 30.000 opp fra min Sjømann, tør jeg ikke nevne for "Admiralinnen" en gang  :smiley: ...hun er alergisk mot ordet "båtlån", ser du!  :lol:

Har dessuten gått opp fra 16' til 22' i våres, så det er ingen vits i å skylde på 3-fots syken  :wink: på en stund......

:smiley: på om ....

Noen som vet om en Nauticat 33 (78 - 88 modell)?

.......begynner å bli rimelig lei mine og dine avsporinger her i denne tråden?

:sleep: god helg, thor!

Det ligger en båt som kan være en Nauticat (har bare kjørt forbi og sett "Til Salgs" plakaten) for salg i Stavanger. Kanskje noen fra samme område kan bekrefte dette??

Den ligger ved "Fryserikaien" v/Parkeringshuset, har ligget der en stund.

Heisan Agun  :confused:

Ligger den der fremdeles? Vet du noe om prisen? Jeg drar over til Stavanger på fredag og kunne eventuelt tenke meg å ta en titt på den.

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...