Jump to content

Edit History

BingoBonzo

BingoBonzo

Fikk oppfordring om en sammenligning/test og da er jeg ikke vond å be.

Har akkurat kjøpt Orca Core pga shitty kundebehandling fra Navionics når det gjelder fornyelse av kart/brikker.

Har et Raymarine oppsett i båten med radar, autopilot og alt annet. Relativt ny Axiom 12RV med siste versjon av Lighthouse 4.

Så hvorfor bytte ut dette sømløse og greie oppsettet, alt prater sammen via SeaTalkNG og ting fungerer??

Selv om Raymarine kjører V4 av Lighthouse er det fortsatt klønete og ikke veldig intuitivt, videre vil Navionics

at jeg skal betale 2000+kr for en oppdatering (pr år) og nesten 1K hvis du vil ha det på mobil også...

Så jeg snudde meg rundt og så at Orca var et norsk firma som hadde noe spennende på gang. Fikk kjapt kontakt og 23timer etter bestilling hadde jeg en Orca Core på dørstokken. Tok meg mindre enn 20min med installasjon, den er largjort for NMEA2000 og plugger rett inn der, jeg har SeatalkNG og fikk dermed en bruk for en overgang.

Orca Core plukker opp mesteparten av enheter som ligger i ditt NMEA2000/Seatalk nettverk og kan vise/agere på disse dataene.  Den er på størrelse med en liten router, jeg har bare plassert den oppned på dashboardet inntill videre. Har fortsatt 12 satelitter som dekning.

image.png.c02992fd6f101eb383628ee57410fbd8.png

BingoBonzo

BingoBonzo

Fikk oppfordring om en sammenligning/test og da er jeg ikke vond å be.

Har akkurat kjøpt Orca Core pga shitty kundebehandling fra Navionics når det gjelder fornyelse av kart/brikker.

Har et Raymarine oppsett i båten med radar, autopilot og alt annet. Relativt ny Axiom 12RV med siste versjon av Lighthouse 4.

Så hvorfor bytte ut dette sømløse og greie oppsettet, alt prater sammen via SeaTalkNG og ting fungerer??

Selv om Raymarine kjører V4 av Lighthouse er det fortsatt klønete og ikke veldig intuitivt, videre vil Navionics

at jeg skal betale 2000+kr for en oppdatering (pr år) og nesten 1K hvis du vil ha det på mobil også...

Så jeg snudde meg rundt og så at Orca var et norsk firma som hadde noe spennende på gang. Fikk kjapt kontakt og 
23timer etter bestilling hadde jeg en Orca Core på dørstokken. Tok meg mindre enn 20min med installasjon, den er 

klargjort for NMEA2000 og plugger rett inn der, jeg har SeatalkNG og fikk dermed en bruk for en overgang.

Orca Core plukker opp mesteparten av enheter som ligger i ditt NMEA2000/Seatalk nettverk og kan vise/agere på disse dataene.

Den er på størrelse med en liten router, jeg har bare plassert den oppned på dashboardet inntill videre. Har fortsatt 12 satelitter som 
dekning.

image.png.c02992fd6f101eb383628ee57410fbd8.png

• Create New...