Jo7900 Startet 22.Juli.2022 Del på Facebook Startet 22.Juli.2022 Hei, Hadde en litt merkerlig opplevelse i ferien,som jeg ønsker folk flest sin mening om Etter en grei tur fra jomfruland-strømstad-smøgen og tilbake til strømstad for så å inn til oslo,begynte gimbal lageret mitt og bli lei av ferie.... romlet og bråkte mer og mer og jeg skjønte fort hva dette kommer til å ende med... Kjøpte båten i våres,og totalt ukjent med drev,da jeg har hatt fast aksling i 20 år.... Ringte febrilsk rundt til de fleste sjapper i hele oslofjorden+videre på vestfold\telemark siden med et håp om hjelp... Det var jo serfølgerlig komplett umulig, ringte også til et verksted som har hatt drev inne forrige vinter for service+bytte av tettninger og trykktest... Da vedkomne skjønte hvem båt det var snakk om,var det full tenning og skrek om at den båten ville han ikke se,før regning var betalt... Prøvde og forklare han,at dette var ikke i mitt eie,og at jeg godt kunne forhåndsbetale og evt også betale blodpris om han kunne ta jobben... dette var uaktuelt,og vedkommne var rett og slett frekk!!! -er dette vanlig oppførsel på et båtverksted??? -er det mitt problem om en tidligere eier ikke betaler en reging vedkommne fikk for en reperasjon lenge før min tid??? -litt på siden,finnes det et verksted igjenn som utfører repp???noe mer en å selge olje+filter og om det blir tid kan bytte olje?? virker litt snodig,endte med at jeg snek meg hjem over flere dager i 6 knop og gjorde jobben selv,grei jobb gjort på en halv dag,og som jeg hadde glatt betalt myyyeee for og få gjort,slik at ferie kunne fortsatt uten bekymmring... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Juli.2022 Del på Facebook Svart 22.Juli.2022 Jo7900 skrev 33 minutter siden: -er det mitt problem om en tidligere eier ikke betaler en regning vedkommende fikk for en reparasjon lenge før min tid??? Selvfølgelig er det ikke det. Men samtidig skal du tenke på at enkelte verksteder sliter med å holde på sine mekanikere og tjener lite penger. Når man da opplever at folk reiser ifra 100 og 300.000kr regninger, og kjører rundt med et motbydelig sleskt glis, kan det hende at en husker enkelte båter godt og at kjemien ikke var den beste. Jeg var ikke der når dere hadde den praten. Han kan ha oppfattet deg som en som leverte båten på vegne av han som angivelig ikke har betalt. Uansett var dette ikke en hyggelig opplevelse for deg, og neppe fortjent. Men dine odds for å få jobben gjort, steg neppe når du valgte "blodpris" trikset... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.