Ægir2 Startet 22.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2022 Har skiftet motor i båten og får den ikke til å starte. Mulig jeg har koblet starteren feil. Er det noen som kan svare på det? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 22.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2022 Det er vel nesten umulig å svare på kun utifra det bildet b. Du må måle om hvilken det kommer strøm på når du vrir tenning til startposisjon. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bellen Svart 22.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2022 Ja, det ser veldig feil ut. Den tykke plussledningen skal mest sannsynlig direkte på starter, ikke på solenoiden. Sitér dette innlegget Link to post
Ægir2 Svart 22.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2022 (redigert) Ingen steder å koble til på selve starteren, kun på inslagsreleet. Ifølge koblingsskjema jeg har sett skal det være rett. tre ledninger sammen, den tykke til batteriet, en til dynamoen og en til rele/nøkkel. Men det kan også tenkes at det er noe feil med selve dashbordet, for jeg koblet fra en 2. styreposisjon (fjernet bare alle ledningene). Men det er også en liten ubenyttet kontakt (bak den gule så den synes veldig dårlig) på inslagsreleet. Redigert 22.Juli.2022 av Ægir2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2022 Ingen skal direkte på starter. Sånn sett er det riktig. Det er den orange tynne ledningen som skal ha pluss over nøkkel. Den røde regner jeg med går videre til noe. prøv med skrujern fra tykk til kontakt på den orange. Og se om den slår inn da. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.