asghegg Startet 23.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2022 Skal kjøpe meg en Garmin UHD 92sv, men jeg er usikker på hvilken giver jeg skal velge. Ønsker å få best utnyttelse av det kartplotteren gir, hvilken må jeg velge? Har sett litt på Garmin GT56 UHD, er den optimal for plotteren? Kartplotter: https://www.watski.no/garmin-kartplotter-echomap-uhd-92sv-uten-svinger-11J52?artnr=113162&gclid=EAIaIQobChMIssO3qYuO-QIVU7TVCh01tw4tEAQYAiABEgLuS_D_BwE Giver: https://www.watski.no/garmin-gt56uhd-tm-uhd-hekksvinger-11ApI Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 23.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2022 Hva skal ekkoloddet brukes til? Sitér dette innlegget Link to post
asghegg Svart 23.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2022 Hvis jeg kjøper den billigste giveren så kan jeg like godt kjøpe en billigere plotter, og kjøper jeg den dyreste giveren så blir den kanskje overkill i forhold til plotteren jeg tenker på Hva ekkoloddet skal brukes til er uinteressant. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 23.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2022 Skal du bruke det til havfiske for å se fisk på 100-200m eller se på bunn på 500m krever noe helt annet av svingeren enn om du kun skal bruke den til å se dybden og kanskje fisk på grunna. For førstnevnte bruk er du kanskje på svingere på 15000kr+, mens for sistnevnte duger nesten alt. Finnes ingen svinger som er optimal for alt, så rett valg av svinger avhenger av bruk. Så tilfeldigvis denne (Facebook link) tidligere i dag der det står litt mer om bruken til svingeren du kikker på og om ett par alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
asghegg Svart 24.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2022 Takk for svar Skal sjekke med selger før jeg tar valget på svinger. Det finnes sunkne fly og båter i området her så vært morsomt å sett hvor bra det vises på ekkoloddet, ellers selvsagt fiske Har ikke facebook Sitér dette innlegget Link to post
TrollOg Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Hvordan gikk det med valg av giver? Og hva gikk du for? :) Sitter nå å vurderer selv hva jeg skal gå for, på samme Garmin. Skal brukes på dypere vann. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Hvis du ikke har budsjett for en 1kW Airmar svinger, B175M, TM185M eller TM260, så gå for Lowrance Elite FS med 50/200 KHz HDI svinger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.