Jump to content

Rar lyd i evinrude 50hk

Brombrom94

Recommended Posts

Jeg hadde tatt av undervannshuset og sjekket 1) at impeller er hel, og 2) at giret går lett rundt. Bare for å eliminere at disse er årsaken til lyden.

Har vært borti en påhengs (4 hk) som slet etter at det hadde kommet saltvann inn i giret.

Er dette en totakter?

Da er det vel to muligheter: bensin, gnist eller mekanisk feil. Altså at det er noe i bensinsystemet som hindrer rett bensinblanding, eller noe som gjør at gnisten er feil/ svak, eller en mekanisk feil.

Video eller forklaring av lyden hadde vært bra.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev for 7 timer siden:

Hmm.. Det er en knattelyd. Hvis den kun kommer når motor står i gir så er det vel bare å plukke av undervannshuset og feilsøke giret tenker jeg.

Kanskje @ivar har noe tips?

Veit du hvordan jeg får løs girstangen? Løsnet alle skruene så undervannshuset gikk ned ca 1-2 cm før den stopper, tror det er girstangen den henger i

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Jeg har Evinrude 60 hk 1991.

Se denne videoen ca 2 minutter og 30 sekunder uti. Slik var det på min. Vet ikke om det er likt på din @Brombrom94

Nei, den er ikke lik. Fant nettopp ut av at det er en Johnson 40hk 1991 modell og ikke en evinrude 50hk, selvom motordekslet sier at det er en 50hk. Søkte opp modellnummeret og fikk opp at det var en Johnson 40

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...