Brombrom94 Startet 23.Juli.2022 Del på Facebook Startet 23.Juli.2022 Hei, det er en rar lyd i min evinrude 50hk. Jeg fikk denne motoren av noen jeg kjenner, de sa den gikk dårligere og dårligere å at det var en rar lyd i motoren. Er ganske sikker på at lyden kun kommer når den står i gir, men lyden blir tydeligere når man gir mer gass. Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 23.Juli.2022 Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Hei og velkommen til forumet. Hvis du legger ut en video av motor og lyd er det lettere å hjelpe deg. Er dette en eldre totakt eller en nyere e-tech? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2022 Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Jeg hadde tatt av undervannshuset og sjekket 1) at impeller er hel, og 2) at giret går lett rundt. Bare for å eliminere at disse er årsaken til lyden. Har vært borti en påhengs (4 hk) som slet etter at det hadde kommet saltvann inn i giret. Er dette en totakter? Da er det vel to muligheter: bensin, gnist eller mekanisk feil. Altså at det er noe i bensinsystemet som hindrer rett bensinblanding, eller noe som gjør at gnisten er feil/ svak, eller en mekanisk feil. Video eller forklaring av lyden hadde vært bra. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
dieselfan Svart 23.Juli.2022 Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Grand Banks jr skrev for 1 time siden: Da er det vel to muligheter: bensin, gnist eller mekanisk feil. Hvilke av de tre du nevner er de to mulighetene Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2022 Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Ha ha. "Work in progress", nye feil kommer Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Brombrom94 Svart 23.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Kallethekid skrev for 6 timer siden: Hei og velkommen til forumet. Hvis du legger ut en video av motor og lyd er det lettere å hjelpe deg. Er dette en eldre totakt eller en nyere e-tech? Er en eldre totakt, skal få prøve å laste opp en video Sitér dette innlegget Link to post
Brombrom94 Svart 23.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Kallethekid skrev for 7 timer siden: Hei og velkommen til forumet. Hvis du legger ut en video av motor og lyd er det lettere å hjelpe deg. Er dette en eldre totakt eller en nyere e-tech? https://drive.google.com/file/d/1lL4ZNzYTo07RPzjimeCG1grYoDGZA7Gy/view?usp=sharing klarte ikke legge til videoen her så fikk lagt den inn på google drive:) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2022 Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Du må gi oss alle tilgang, uten at vi må logge inn i Google kontoen vår og be om tilgang. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Brombrom94 Svart 24.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Grand Banks jr skrev for 9 timer siden: Du må gi oss alle tilgang, uten at vi må logge inn i Google kontoen vår og be om tilgang. beklager, min feil. tror alle har tillgang nå Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juli.2022 Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Hmm.. Det er en knattelyd. Hvis den kun kommer når motor står i gir så er det vel bare å plukke av undervannshuset og feilsøke giret tenker jeg. Kanskje @ivar har noe tips? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Brombrom94 Svart 24.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Grand Banks jr skrev for 7 timer siden: Hmm.. Det er en knattelyd. Hvis den kun kommer når motor står i gir så er det vel bare å plukke av undervannshuset og feilsøke giret tenker jeg. Kanskje @ivar har noe tips? Veit du hvordan jeg får løs girstangen? Løsnet alle skruene så undervannshuset gikk ned ca 1-2 cm før den stopper, tror det er girstangen den henger i Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juli.2022 Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Jeg har Evinrude 60 hk 1991. Se denne videoen ca 2 minutter og 30 sekunder uti. Slik var det på min. Vet ikke om det er likt på din @Brombrom94 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Brombrom94 Svart 24.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Grand Banks jr skrev for 1 time siden: Jeg har Evinrude 60 hk 1991. Se denne videoen ca 2 minutter og 30 sekunder uti. Slik var det på min. Vet ikke om det er likt på din @Brombrom94 Nei, den er ikke lik. Fant nettopp ut av at det er en Johnson 40hk 1991 modell og ikke en evinrude 50hk, selvom motordekslet sier at det er en 50hk. Søkte opp modellnummeret og fikk opp at det var en Johnson 40 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.