Jump to content

Edit History

Thomas_h

Thomas_h

Jeg hadde først Yamaha SS 2 21" (montert ved feil fra butikk). Da fikk jeg vel 4800rpm. Så byttet vi strax over til 15" og fikk 5800-5900. 

 

Men da ble alt annet ræva (plan, forbruk, stabilitet etc). 

 

Så da byttet vi til 4 blader men med 19", men det ble for tungt og byttet til de 15" jeg har nå. 

 

Men selv med de tyngste propellene jeg har hatt har de å komme opp i plan ikke vært et problem selv med 10 stk i båten. 

 

Det er forhandler som solgte båten ny og seven seas jeg har handlet hos. Jeg har ikke betalt så mye av gilde da jeg fikk levert innigjen de orginale yamaha og byttet. 

 

Håper det "passer" nå. 😉 

 

Jeg brukte over 5000 liter i fjor og bare med litt besparelser betaler propellen seg fort. 

 

Thomas_h

Thomas_h

Heg hadde først Yamaha SS 2 21" (montert ved feil fra butikk). Da fikk jeg vel 4800rpm. Så byttet vi strax over til 15" og fikk 5800-5900. 

 

Men da ble alt annet ræva (plan, forbruk, stabilitet etc). 

 

Så da byttet vi til 4 blader men med 19", men det ble for tungt og byttet til de 15" jeg har nå. 

 

Men selv med de tyngste propellene jeg har hatt har de å komme opp i plan ikke vært et problem selv med 10 stk i båten. 

 

Det er forhandler som solgte båten ny og seven seas jeg har handlet hos. Jeg har ikke betalt så mye av gilde da jeg fikk levert innigjen de orginale yamaha og byttet. 

 

Håper det "passer" nå. 😉 

 

Jeg brukte over 5000 liter i fjor og bare med litt besparelser betaler propellen seg fort. 

 



×
×
  • Create New...