Jump to content

Båt på land på Østlandet grunnet lav vannstand i innsjø?

Dalton

Vannstand i innsjøer  

12 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Vet ikke helt hvordan jeg lager en poll fra mobilen, så jeg bare spør: Hvor mange her er det som har båten sin på land i sommer grunnet for lav vannstand? Vi er i hvert fall en av dem…

Kommentar fra moderator: Lagt til meningsmåling.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Har båt på Randsfjorden, Norges fjerde største innsjø. Eller skulle hatt, siden noen har funnet ut at det er mye bedre å lage strøm til Europa av det vannet vi skulle hatt under båten. Det er fortsatt en god meter før vi er oppe i normal vannstand, og det er snaut for en 26 foter i min båthavn.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Dalton skrev for 1 time siden:

…men «lesson learned»… er ikke mye interesse her for det som ikke skjer i saltvann. My mistake…

Er nok mange som er interessert, men ikke mange som har båt i ferskvann. To forskjellige ting :-) 

Jeg er en slags gjest

Jeg har båt i Mjøsa, og har fått amputert båtsesongen ganske mye på grunn av vannstanden. Jeg har snekke med kjøl, og er følsom for lav vannstand omkring brygga. Det gjelder også forhold for opptak og utsetting ved utsettingsrampen. Jeg har erfart at forutsigbarheten omkring vannstand har endret seg til det verre de siste årene. I fjor ble jeg nødt til å ta opp båten omkring en måned tidligere enn vanlig, på grunn av at vannstanden sank raskt i slutten av august.

Dette er jo småting i forhold til hva som gjelder i Randsfjorden, hvor hele sesongen er ødelagt. Veldig kjedelig.

Det begynner å bli for vanskelig å ha båt på innsjøene. Jeg synes tråden er relevant og har sin berettigelse, men det er nok få brukere av forumet her, som dette er aktuelt for.

Dalton skrev for 10 timer siden:

…men «lesson learned»… er ikke mye interesse her for det som ikke skjer i saltvann. My mistake…

Opprinnelig tittel på tråden gjorde det litt kryptisk at dette dreide seg om båter i innsjøer. :smiley:

Båt i innsjø er for mange av oss et område vi ikke har erfaring eller kunnskap om.

Tema er absolutt av interesse og veldig greit å få belyst andre konsekvenser av kraftpolitikken og klima-endringene enn bare høye strømpriser! :thumbsup:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Har ikke båt i innsjø selv, me siden jeg bor på Romerike har jeg venner som har bår på Hurdalssjøen. Var med å sette ut båten 6 juli!! Da var det så vidt nok vann til å sjøsette. 

Hurdalssjøen er spesielt hardt rammet i år, tviler på at den kommer opp på normalt nivå før til høsten

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...