Jump to content

Edit History

Sjøstein

Sjøstein

Hei, bare et lite bidrag til diskusjonen (hadde tidligere en HR 312 med dårlig dekk): HR har ikke balsa men divinycellkjerne. Dette råtner ikke men det kan fremdeles samle seg fukt mellom platene. Men i tillegg er det plywood under kryssholt, mastestøtte og andre dekksbeslag og dette er som regel blitt graut på gamle båter og det må åpnes og byttes. 

Har sett objektet på Finn. Dersom du vil pusse og mekke og bruke penger de neste årene kjøper du denne. Vil du seile tar du de 700 båtpengene og kjøper en nyere eller mer oppgradert båt med et mindre prestisjefylt navn. For min del blir det aldri mer eldre HR eller noe annet med gammel teak og sprekker. Jeg vil på sjøen.

Sjøstein

Sjøstein

Hei, bare et lite bidrag til diskusjonen (hadde tidligere dn HR 312 med dårlig dekk): HR har ikke balsa men divinycellkjerne. Dette råtner ikke men det kan fremdeles samle seg fukt mellom platene. Men i tillegg er det plywood under kryssholt, mastestøtte og andre dekksbeslag og dette er som regel blitt graut på gamle båter og det må åpnes og byttes. 

Har sett objektet på Finn. Dersom du vil pusse og mekke og bruke penger de neste årene kjøper du denne. Vil du seile tar du de 700 båtpengene og kjøper en nyere eller mer oppgradert båt med et mindre prestisjefylt navn. For min del blir det aldri mer eldre HR eller noe annet med gammel teak og sprekker. Jeg vil på sjøen.

• Create New...