sjøge69
Tusen takk for råd. Jeg skal ta en titt på den Najaden i morgen, noen viktige ting jeg burde se etter?
Spørsmål 1: Er det en ide å slippe billig unna ved å fjerne teaken, fylle skruehullene med noe epoxy, slipe og sette på sklimatter og evt lime falsk teak når lommeboka buler litt?
Sjøstein skrev for 21 timer siden:Men husk at dette er tunge båter som trenger mye vind og med lang kjøl som gjør manøvrering i trange havner spennende. Men de er også trygge på sjøen. Tenk gjennom om det er sånne seilegenskaper du ønsker deg. Eller er det er godt råd fra Bitteliten. Tryggere å se etter noe nyere serieprodusert. Og mer letthåndterlig og lettseilt. Enten det er tysk eller fransk.
Spørsmål 2: hvor håpløs er en gammel svanske i standard oslofjorden vær, trenger jeg padlemannskap?
Spørsmål 3: Vil tyngden på båten også bidra til mer stabilitet i havna slik at man ikke gynger like mye? Dette er jo et pluss siden jeg skal bo i den.
Ca alle her fraråder en gammel svanske, det er kanskje på tide at jeg aksepterer dette hehe... Tror kanskje jeg har godt av rådet til Bitteliten