hnrk
Svømmeren Knut Ivan Rasmussen svømmer fra Oslo til Bergen, og har passert Lindesnes. Han er avhengig av følgebåt, noe som har ordnet seg så langt. Men fra Farsund er han i beit! Er det noen som har tips eller kan trå til?
Her er det han skriver:
QuoteUPDATE DAG 24, I FORSØKET PÅ Å SVØMME FRA OSLO TIL BERGEN.Igår ble en halvveis hviledag hvor jeg svømte i 3 timer i store bølger. Det ble ny rekord i å komme seg fremover sakte, ca 5500m på de tre timene, dvs ca halvparten så fort som under ideelle forhold. Det er artig med store bølger, men ikke så effektivt mtp fremgangen. Og ikke alltid like morsomt for crewet. Det ble endel oppkast over ripa igår..Men idag er en litt rar dag. Vi hadde ordnet oss en følgebåt, og hadde oppfattet det som at det skulle ordne seg for en rimelig penge. Mens jeg står i dusjen etter svømminga får jeg vite at å låne den aktuelle følgebåten koster i overkant mye. Ut i fra tidligere kommunikasjon virket det på oss som vi skulle få det mye rimeligere enn det. Den summen er mye penger for meg, og vi håper å finne rimeligere alternativer.Det har vært en fantastisk reise til nå, og jeg er klar for å svømme videre. Det har vært spesielt positivt å få all den støtten fra dere, og de fleste av dere det gjelder følger oss inne på denne gruppen.Men nå er det litt krise. Vi trenger altså noen som kan stille med en båt som kan ta oss fra ca Farsund til Stavangerområdet fra og med imorgen.Den bør være minst ca 32 fot, tåle bølger, ha god motor, ha gode kartplotterfunksjoner, og helst autopilot, men sistnevte er ikke et must. Minst 4 soveplasser. Eier av båt må gjerne bli med på eventyret, det er egentlig en stor fordel. Det vil ta ca 10 dager, håper jeg.Men uten båt er det vanskelig å fortsette, dessverre..Imorgen må han som eier følgebåten vi bruker nå reise hjem. Han sier at jeg kan ligge i gummibåten hans til vi evt finner en båt, her i befinner oss nå ved Korshamn. Jeg kan holde ut en stund med sovepose og et trekk over meg. For jeg vil ikke gå på land om jeg ikke må.En siste mulighet er å ta den båten som vi har fått tilbud om. Det skal være en veldig gunstig båt å bruke. I såfall, selv om det ikke ligger veldig naturlig for meg å be om hjelp på den måten, så håper jeg folk kan bidra på innsamlingen på denne gruppa. Et lite bidrag fra mange vil gjøre det mulig å løse dette raskt. Og tusen takk til alle dere som har bidratt sålangt, det hjelper veldig!!Jeg håper inderlig vi kan fortsette. Idag blir en veldig viktig dag for prosjektet.Takk alle som heier, støtter og deler
(Jeg ser dere, selv om jeg ikke rekker å svare på alt)Hilsen Knut Ivan og crewetPs: kontakt Matilde Schjetne på 90040534 eller Messenger for praktisk kommunikasjon.Hvis man vil støtte prosjektet økonomisk ligger det en innsamlingsaksjon på denne siden/ gruppen, mulig man må scrolle litt ned. Vipps er også en mulighet: 48215668![]()
![]()
Litt flere lenker og info:
https://www.instagram.com/p/CgZCjMDqqWk/
https://www.facebook.com/groups/500687688028732
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ea6P7a/svoemmer-oslo-bergen-det-verste-er-brennmanetene