Jump to content

kjøp av torsk og laks

sånja73

Recommended Posts

Menneskehandel er forbudt har jeg lest, antar det også gjelder tosker. Kan derfor være lurt å sette inn en r i overskriften din som nå er: "kjøp av tosk og laks" 

Overskriften sier heller ikke noe om du er  ute etter å kjøpe fisk eller om du fisker selv og lurer på hvem som kan kjøpe fisk.

Hvis du ikke er villig til å kjøre Norge på langs for å handle 100 kg fisk så kan det også være lurt å ha med noe om stedsnavn / område.

Det står ikke om det er 100 kg til sammen eller 100 kg av hver.

Og siden det er snakk om så stort kvanta så er det kanskje en bestemt dato som feks mat til et arrangement, eller er det bare at du skal fylle opp fryseren før vinteren?

Om det er greiest å handle hele fisk eller ferdig filetert kommer vel an på prisen fiskeren skal ha for de to variantene og hvor flink du selv er til å filetere (plundrer du en time pr fisk eller gjør du det på et minutt?) og hva du er villig til å betale for å slippe den jobben. Antar en fisker (hvis han leverer fisk ferdig filetert) er flinkere til å filetere enn de fleste av oss andre.

Fisken vil nok ha best kvalitet hvis den blir filetert straks sammenlignet med om den bare blir bløgget og så filetert mange timer senere.

Det er jo også mer reinslig å håndtere bare filetene enn hele fisk som også betyr mye avfall. Og hvis alt skal fryses og det tar litt tid fra fisking til levering til deg så er det jo en fordel å kunne fryse ned fileter raskt istedenfor å vente eller tine opp igjen for filetering.

Selv er jeg ingen storfisker, du kunne fått hele fjorårsfangsten min for en femmer hvis du ville.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...