mateco
VegJoh skrev for 19 timer siden:Når det gjelder modellen i PLA, så gjorde jeg en endring på designet. Sitter ikke foran pc nå, så jeg får ikke tatt en slice for å vise hva jeg mener, men tegnet et liten skisse.
Tenk deg at denne skissen viser pluggen delt på midten, sett ovenfra.
I delen som skal fylles med epoxy (lilla skisse) har et parti med større diameter helt innerst (marker med grønn sirkel», da «låses» epoxypluggen fast i pluggen, på samme måte som du nevnte. Har også pønsket litt på om hva som er best, å ha epoxy så langt ned som inn i gjengepartiet, eller avslutte før man går inn i det gjengedepartiet slik som på skissen ???
Hei VegJoh!
Slik jeg tolker, tekst og skisse, så mener jeg at dette vil være en dårlig design endring.
For det første, så deler du jo sensorhuset i to biter iflg skissen. Den en med gjengepartiet og den andre med sekskant delen.
For det andre, det innringede grønne partiet er den delen av sensorhuset som vil bli mest mekanisk utsatt når sensoren skal teitest opp i filterhuset med en o-ring imellom. Gjengepartiet vil dra en vei mens sekskant delen vil holde igjen. I tillegg vri-kraften ved til-dragning.
Jeg er redd for at med et slikt design så risikerer du at du bryter av gjengedelen ved til-dragning.
Som det er konkludert med, lengre oppe i tråden, så har jeg forstått det slik at der ikke er noen festeproblem mellom epoksyen og PLA.
PS! ved evt lodding av kabel på sensor stavene så må loddepunktene rengjøres for evt loddefett før du monterer i sensorhus. Loddefett kan medføre at du mister epoksy-binding.
Dette er spennende !!