mateco
VegJoh skrev for 13 timer siden:Morsomt at det er fremgang i prosjektet
![]()
2 spørsmål. Jeg oppfattet det slik at releet ligger inne i den tiden det ikke er vann infilteret. Hvor mye strøm trekker releet da ?
Hvor mye strøm kan potensielt ved en kortslutning gå til sensor ?
Selv har jeg også forsket litt videre på egenhånd.
Fikk gjort klar sensoren i syrefast
Fikk også kjørt en test på denne.
Min erfaring er at den elektronikken jeg lagde og som jeg postet link til tidligere vil ha mange innslag/utslag akkurat i den fasen der det akkurat er et skille mellom vann og diesel rundt elektrodene på sensoren. Jeg tenker at det i bølger om med risting er fornuftig som det er diskutert tidligere med en elektronikk som trigger og holder når vann først er detektert, slik jeg oppfattet at du ønsket det @mateco.
Jeg tegnet også en i 3D og printet ut. Jeg tok de smarte tipsene til @mateco om å printe horisontalt for å lettere skjære gjenger og få lagene «rett vei»
Gjengene ble skåret med gjengebakken fra Biltema som det tidligere er linket til her.
Nå gjenstår det å lage en ny elektronikk med noen forbedringer og trigger funksjon.
Jeg har nå målt trekkstrøm på nevnte kinamodul! Måling foretatt i sikringens posisjon som nevnt i forrige innlegg. Dvs at målingen gjelder hele kretsen inkludert "varsel" som i dette tilfellet utgjør en rød lys-diode.
I Standby modus så trekker den ca. 35 mA. Dvs. at modulens rele trekker !
I Alarm modus så trekker den 24 mA. Da trekker ikke modulens rele, men rød lysdiode er med i strømtrekket!
Når det gjelder bruk av Biltema gjengebakke så lurer jeg på om du har prøvet den i gjengene i bollen?
Som tidligere nevnt så kjøpte jeg dette settet, men det viste seg at bakken skar gjenger som ikke lot seg skru inn i opprinnelige i bollen. Løsningen ble at gjengene i bollen måtte "friskes" opp med settets medfølgende gjengetapp. Men da ble den opprinnelige blind-pluggen veldig slarkete.
Det kunne virke som at Biltema settet er levert med annen gjengevinkel enn standard 1/2" UNF??
Utfra mine erfaringer med min utgave av dette tomme-gjengesettet så kan det virke som at Biltema har sin egen "Biltema-standard" på gjengen som avviker noe fra internasjonal standard!