Morten_L Startet 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2022 Akkurat ombord igjen etter å ha sydd 5 sting i hånda på et ublidt møte med ei slangeklemme på sptikkutløpet når jeg skulle gjøre rent i et trangt skap ombord. Har kuttet meg på enden av slangeklemmer før, men heldigvis ikke såpass mye at det må sys før nå. Kom da til å tenke at jeg har sett noen har en gummibeskyttelse på enden av slangeklemmene i båten, men kan ikke finne noen i Norge som selger slikt. Noen tips til butikk som selger? Link to post
MagnusB Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Huff, hørtes ikke godt ut! Kuttet meg mange ganger på disse men aldri så alvorlig som du nå. Vet ikke om norske forhandlere som fører dette, men ville hørt med tess eller hydroscand. Fant et produkt så du har et navn og gå etter: https://www.clamp-aid.com søkte etter hose clamp caps.. Lykke til ? Link to post
HiWard Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Om du kommer til går det an å ta en bit krympestrømpe over enden og krympe den slit at den sitter fast. Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Morten_L Svart 27.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2022 @MagnusB var ikke særlig godt nei! Og blir litt handlicapet et par uker når jeg må være forsiktig med hånda, har heldigvis flik lettmatros så vi får nok seilt. Takk for tips! Lettere å lete nå, mulig jeg må bestille fra utlandet. Bare måle størrelsene. @HiWard takk for tips, det var jo en enkel måte å løse det på. Krympestrømpe har jeg jo ombord Link to post
leopard Svart 27.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2022 Foreslår Suguru. Det kan du forme som du vil. https://www.bauhaus.se/formbart-lim-tesa-sugru-svart-3-pack?gclid=Cj0KCQjwxIOXBhCrARIsAL1QFCbog7cwBIM--oVYaFzLu5GgNZcWWFhUAqwXN7w2XiqE5C36-xthUQkaAj0QEALw_wcB Link to post
mons Svart 27.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2022 Etpar runder tape eller vulketape rundt løser også problemet og er lett å fjerne Mons Link to post
Bellil Svart 27.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2022 (redigert) Vil ikke noen runder med elektriker-/ducttape gjøre nytten? Red: Tydeligvis litt oppdatering på siden fra jeg lastet til jeg skrev. Redigert 27.Juli.2022 av Bellil (see edit history) A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Morten_L Svart 27.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2022 Takk for gode tips! Tror jeg ender opp med midlertidig krympeslange, vulctape eller Suguru og så få tak i gummihettene til vinteren når jeg trolig kommer til å bytte gjennomføringene likevel Link to post
Brigg Svart 27.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2022 Er ikke beste løsningen å velge slangeklemme i riktig dimensjon slik at det ikke blir noen ende stikkende ut? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Morten_L Svart 28.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Brigg skrev for 10 timer siden: Er ikke beste løsningen å velge slangeklemme i riktig dimensjon slik at det ikke blir noen ende stikkende ut? Jo, prøver det når jeg bytter slangeklemmer. Men det er ofte litt hopp i størrelsen samt at det er greit å ha litt å slakke på for å tre dem over slangen. De skal heller ikke mye utstikk til før en kan kutte seg. Link to post
ster Svart 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Finnes på nett https://www.amazon.com/Clamp-Aid-Safety-Covers-Protectors-Package/dp/B00UKNR17M Link to post
seilfred Svart 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 El-tape gjør nytten, og varer utrolig lenge. Fjernet nettopp en slangeklemme med teip rundt under vasken, som jeg har god grund til å tro er original, dvs 40 år. El-teipen var fortsatt klebrig og fin(!)… Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn