Jump to content

Beskyttelse slangeklemme - hvor kjøper man det?

Morten_L

Recommended Posts

Akkurat ombord igjen etter å ha sydd 5 sting i hånda på et ublidt møte med ei slangeklemme på sptikkutløpet når jeg skulle gjøre rent i et trangt skap ombord. Har kuttet meg på enden av slangeklemmer før, men heldigvis ikke såpass mye at det må sys før nå.

Kom da til å tenke at jeg har sett noen har en gummibeskyttelse på enden av slangeklemmene i båten, men kan ikke finne noen i Norge som selger slikt. 

Noen tips til butikk som selger?

de0c861a-6a8c-4388-b490-ecb33991efd5_1.85020081351c8eb65c8b52fca3a6177b.jpeg.10c28dacc7d77699e194969cbde04bc0.jpeg

@MagnusB var ikke særlig godt nei! Og blir litt handlicapet et par uker når jeg må være forsiktig med hånda, har heldigvis flik lettmatros så vi får nok seilt.

Takk for tips! Lettere å lete nå, mulig jeg må bestille fra utlandet. Bare måle størrelsene.

@HiWard takk for tips, det var jo en enkel måte å løse det på. Krympestrømpe har jeg jo ombord 

Er ikke beste løsningen å velge slangeklemme i riktig dimensjon slik at det ikke blir noen ende stikkende ut?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev for 10 timer siden:

Er ikke beste løsningen å velge slangeklemme i riktig dimensjon slik at det ikke blir noen ende stikkende ut?

Jo, prøver det når jeg bytter slangeklemmer.

Men det er ofte litt hopp i størrelsen samt at det er greit å ha litt å slakke på for å tre dem over slangen. De skal heller ikke mye utstikk til før en kan kutte seg.

El-tape gjør nytten, og varer utrolig lenge. Fjernet nettopp en slangeklemme med teip rundt under vasken, som jeg har god grund til å tro er original, dvs 40 år. El-teipen var fortsatt klebrig og fin(!)…

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...