Jump to content

Beskyttelse slangeklemme - hvor kjøper man det?

Morten_L

Recommended Posts

Akkurat ombord igjen etter å ha sydd 5 sting i hånda på et ublidt møte med ei slangeklemme på sptikkutløpet når jeg skulle gjøre rent i et trangt skap ombord. Har kuttet meg på enden av slangeklemmer før, men heldigvis ikke såpass mye at det må sys før nå.

Kom da til å tenke at jeg har sett noen har en gummibeskyttelse på enden av slangeklemmene i båten, men kan ikke finne noen i Norge som selger slikt. 

Noen tips til butikk som selger?

de0c861a-6a8c-4388-b490-ecb33991efd5_1.85020081351c8eb65c8b52fca3a6177b.jpeg.10c28dacc7d77699e194969cbde04bc0.jpeg

@MagnusB var ikke særlig godt nei! Og blir litt handlicapet et par uker når jeg må være forsiktig med hånda, har heldigvis flik lettmatros så vi får nok seilt.

Takk for tips! Lettere å lete nå, mulig jeg må bestille fra utlandet. Bare måle størrelsene.

@HiWard takk for tips, det var jo en enkel måte å løse det på. Krympestrømpe har jeg jo ombord 

Brigg skrev for 10 timer siden:

Er ikke beste løsningen å velge slangeklemme i riktig dimensjon slik at det ikke blir noen ende stikkende ut?

Jo, prøver det når jeg bytter slangeklemmer.

Men det er ofte litt hopp i størrelsen samt at det er greit å ha litt å slakke på for å tre dem over slangen. De skal heller ikke mye utstikk til før en kan kutte seg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...