Dyr Startet 26.Juli.2022 Del på Facebook Startet 26.Juli.2022 Hei. Jeg har nettop skaffet meg en Suzuki 9,9 splitter ny. Så driver jeg med innkjøringsprosedyren og fikk beskjed om at jeg kunne gjøre dette i en vanntank og la den gå på tomgang. Jeg lot den gå i 2 timer og hadde da bare 1 time igjen før jeg kunne begynne å kjøre mer fritt. Jeg satt ut båten med motoren på havet idag og kjørte én time til. Så lurer jeg på om innkjøringen på tomgang i vanntank gjelder? Funker det selvom den ikke står i gir? takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 26.Juli.2022 Del på Facebook Svart 26.Juli.2022 Les i manualen for din motor, men det vanligste er at turtallet skal varieres ofte under innkjøring, med kortere perioder på full gass. Sitér dette innlegget Link to post
Renzir Svart 26.Juli.2022 Del på Facebook Svart 26.Juli.2022 Står i manualen på min yamaha at man ikke skal kjøre den lengre tid på tomgang. Selv ble det 3 timer jolletur på meg med min motor forrige uke. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 26.Juli.2022 Del på Facebook Svart 26.Juli.2022 Innkjøring på tomgang var en ny vri for meg. Kjøring i tank betyr nok ikke kjøring på tomgang.. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 26.Juli.2022 Del på Facebook Svart 26.Juli.2022 Min Suzuki 9,9 skulle kjøres inn i 20t Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 26.Juli.2022 Del på Facebook Svart 26.Juli.2022 Få motoren på båt og kjør den inn med varierende turtall. unngå full belastning over lang tid i starten. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Juli.2022 Del på Facebook Svart 26.Juli.2022 Innkjøring på tomgang med motor i fri er vel heller med på å forkorte motorens liv enn å forlenge det. Når det er sagt så går det sikkert helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 Innkjøring av motor dvs. bruke motoren, men i ett litt bestemt mønster, ofte beskrevet i manualen. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
19 fot Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 Dyr skrev for 18 timer siden: Hei. Jeg har nettop skaffet meg en Suzuki 9,9 splitter ny. Så driver jeg med innkjøringsprosedyren og fikk beskjed om at jeg kunne gjøre dette i en vanntank og la den gå på tomgang. Jeg lot den gå i 2 timer og hadde da bare 1 time igjen før jeg kunne begynne å kjøre mer fritt. Jeg satt ut båten med motoren på havet idag og kjørte én time til. Så lurer jeg på om innkjøringen på tomgang i vanntank gjelder? Funker det selvom den ikke står i gir? takk for alle svar Du fikk beskjed om at du kunne kjøre inn i vanntank og lurer på om denne kjøringen gjelder skriver du. Hvem spurte du og kan du stole på denne personen siden du nå spør noen andre? Suzuki har jeg kun kjøpt ferdig innkjørt, så kjenner ikke til innkjøringsprosedyren der. Men har kjørt inn både Mercury og Yamaha i år (begge 6 hk) og der var prosedyrene litt ulike, men i grove trekk så skulle man stadig variere gasspådraget og ta det rolig i starten og så gi på mer etterhvert, inkludert noe av tiden som den skulle gå på full gass på hvertfall Mercury. Så der ville hvertfall ikke noen timer på tomgang i en vanntank (du skriver ikke noe om den var ubelastet eller i gir) oppfylle kriteriene for innkjøring. Uansett så ville det være lurt å lese hva som står i brukermanualen og følge dette, da står du nok også sterkere i en evt garantisak enn om du velger en egen metode etter å ha hørt den av noen på et nettforum eller lignende. Og hør på hva forhandler sier, er det feil så har du hvertfall gjort som du har fått beskjed om og kan derfor ikke lastes for brukerfeil. Og garantien kan være viktig i endel tilfeller. Første garantifeil på Mercuryen min oppstod allerede under innkjøringa første dagen. Tålte vel ikke at jeg gav full gass slik det står i brukermanualen at man skal gjøre innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 Med korrekt testpropell: mulig Med alt annet: velg en annen løsning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.