Jump to content

Innkjøring av Suzuki 9,9 i vanntank?

Dyr

Recommended Posts

Hei. Jeg har nettop skaffet meg en Suzuki 9,9 splitter ny. Så driver jeg med innkjøringsprosedyren og fikk beskjed om at jeg kunne gjøre dette i en vanntank og la den gå på tomgang. Jeg lot den gå i 2 timer og hadde da bare 1 time igjen før jeg kunne begynne å kjøre mer fritt. Jeg satt ut båten med motoren på havet idag og kjørte én time til. Så lurer jeg på om innkjøringen på tomgang i vanntank gjelder? Funker det selvom den ikke står i gir?

takk for alle svar

Dyr skrev for 18 timer siden:

Hei. Jeg har nettop skaffet meg en Suzuki 9,9 splitter ny. Så driver jeg med innkjøringsprosedyren og fikk beskjed om at jeg kunne gjøre dette i en vanntank og la den gå på tomgang. Jeg lot den gå i 2 timer og hadde da bare 1 time igjen før jeg kunne begynne å kjøre mer fritt. Jeg satt ut båten med motoren på havet idag og kjørte én time til. Så lurer jeg på om innkjøringen på tomgang i vanntank gjelder? Funker det selvom den ikke står i gir?

takk for alle svar

Du fikk beskjed om at du kunne kjøre inn i vanntank og lurer på om denne kjøringen gjelder skriver du. Hvem spurte du og kan du stole på denne personen siden du nå spør noen andre?

Suzuki har jeg kun kjøpt ferdig innkjørt, så kjenner ikke til innkjøringsprosedyren der.

Men har kjørt inn både Mercury og Yamaha i år (begge 6 hk) og der var prosedyrene litt ulike, men i grove trekk så skulle man stadig variere gasspådraget og ta det rolig i starten og så gi på mer etterhvert, inkludert noe av tiden som den skulle gå på full gass på hvertfall Mercury.

Så der ville hvertfall ikke noen timer på tomgang i en vanntank (du skriver ikke noe om den var ubelastet eller i gir) oppfylle kriteriene for innkjøring.

Uansett så ville det være lurt å lese hva som står i brukermanualen og følge dette, da står du nok også sterkere i en evt garantisak enn om du velger en egen metode etter å ha hørt den av noen på et nettforum eller lignende. Og hør på hva forhandler sier, er det feil så har du hvertfall gjort som du har fått beskjed om og kan derfor ikke lastes for brukerfeil.

Og garantien kan være viktig i endel tilfeller. Første garantifeil på Mercuryen min oppstod allerede under innkjøringa første dagen. Tålte vel ikke at jeg gav full gass slik det står i brukermanualen at man skal gjøre innimellom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...