Jump to content

Edit History

Ghiblien

Ghiblien

Her kommer en oppdatering og konklusjon på denne saken:

Hadde en meget hyggelig og kompetent herremann fra Fuel Service på jobb i båten på fredag. Etter litt sjekk av dieselen fra huset til grovfilteret så så vi en del partikler, men det var i all hovedsak gummilignende småbiter og noen partikler som var små organismer aka. små dieseldyr. (Bilde 1) 

Det ble derfor en full tankrens og hovedproblemet åpenbarte seg ganske raskt. Pakningen i mannelokket (bilde 2) hadde begynt å gå i oppløsningen i leppa. Altså den delen av pakningen som var innenfor selv hullet til mannelokket. Stigrøret hadde blitt nesten helt tett og det er ikke rart at det var problemer med dieseltilførsel. Det ble også funnet noe dieseldyr som enten var en bidragende faktor i problemstillingen, om ikke så hadde det garantert blitt det med tiden. Men nå er tanken gullende ren, ny pakning til mannelokk ble produsert på stedet, filtere skiftet, rør/slanger kontrollert og diesel renset.

Får ikke fullrost Fuel Service nok i denne saken. Maken til profesjonell gjennomføring opplever jeg ikke ofte. Det var et stort fokus på at det ikke skulle søles noe, og om det var noe søl ble dette tatt hånd om med en eneste gang. De var veldig nøye og tok ingen "snarveier". De kan jeg anbefale på de sterkeste! :thumbsup:

image.png.a892fdb5378eeb5492601b2a37003d9d.png

image.png.6a4a1cb3d1196e0a3f89d6d673555e6f.png

Ghiblien

Ghiblien

Her kommer en oppdatering og konklusjon på denne saken:

Hadde en meget hyggelig og kompetent herremann fra Fuel Service på jobb i båten på fredag. Etter litt sjekk av dieselen fra huset til grovfilteret så så vi en del partikler, men det var i all hovedsak gummilignende småbiter og noen partikler som var små organismer aka. små dieseldyr. (Bilde 1) 

Det ble derfor en full tankrens og hovedproblemet åpenbarte seg ganske raskt. Pakningen i mannelokket (bilde 2) hadde begynt å gå i oppløsningen i leppa. Altså den delen av pakningen som var innenfor selv hullet til mannelokket. Stigrøret hadde blitt nesten helt tett og det er ikke rart at det var problemer med dieseltilførsel. Det ble også funnet noe dieseldyr som enten var en bidragende faktor i problemstillingen, om ikke så hadde det garantert blitt det med tiden. Men nå er tanken gullende ren, ny paking til mannelokk ble produsert på stedet, filtere skiftet, rør/slanger kontrollert og diesel renset.

Får ikke fullrost Fuel Service nok i denne saken. Maken til profesjonell gjennomføring opplever jeg ikke ofte. Det var et stort fokus på at det ikke skulle søles noe, og om det var noe søl ble dette tatt hånd om med en eneste gang. De var veldig nøye og tok ingen "snarveier". De kan jeg anbefale på de sterkeste! :thumbsup:

image.png.a892fdb5378eeb5492601b2a37003d9d.png

image.png.6a4a1cb3d1196e0a3f89d6d673555e6f.png

• Create New...