Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

2 hours ago, Roger jo said:

spør Per om en pris, dyktig og bra sted. helst flere anbud for å sammenligne.

kan du vente kan prisen bli bedre men få en slutt dato.

https://www.aquabaat.no/

Se der ja. Det firmaet på Hundvåg kjente jeg faktisk ikke til. Skal forsøke å finne fram.

43 minutes ago, Okkaby said:

På seilbåt, kan det jo ofte bli litt styr å få inn/ut motor, hvis den står under dekk i kahyt. Ikke bare bare å løfte med kran når det er under tak.

Ja, det er akkurat det jeg har studert litt på. Først så skal man løfte 150-200 kg, og så samtidig så skal man ha god styring og tre den ut gjennom en liten åpning.

Har ellers lagt merke til at en del selbåter har mulighet til å skru av en del av "karosseriet" rundt inngangen til kahytten. Har regnet med og trodd at det er for å gjøre det litt mer "gjennomførbart" å få inn og ut en motor.

1 hour ago, Grand Banks jr said:

Da kom kranbil hjem til meg og foretok løftet.

Det var en god ide. Selvfølgelig er det mulig. Tenkte ikke på den muligheten. (Men det spørs hva kranfører sier når motoren henger fast i døråpningen og resten av seilbåten følger med.)

Arne2

Arne2

2 hours ago, Roger jo said:

spør Per om en pris, dyktig og bra sted. helst flere anbud for å sammenligne.

kan du vente kan prisen bli bedre men få en slutt dato.

https://www.aquabaat.no/

Se der ja. Det firmaet på Hundvåg kjente jeg faktisk ikke til. Skal forsøke å finne fram.

35 minutes ago, Okkaby said:

På seilbåt, kan det jo ofte bli litt styr å få inn/ut motor, hvis den står under dekk i kahyt. Ikke bare bare å løfte med kran når det er under tak.

Ja, det er akkurat det jeg har studert litt på. Først så skal man løfte 150-200 kg, og så samtidig så skal man ha god styring og tre den ut gjennom en liten åpning.

Har ellers lagt merke til at en del selbåter har mulighet til å skru av en del av "karosseriet" rundt inngangen til kahytten. Har regnet med og trodd at det er for å gjøre det litt mer "gjennomførbart" å få inn og ut en motor.

1 hour ago, Grand Banks jr said:

Da kom kranbil hjem til meg og foretok løftet.

Det var en god ide. Selvfølgelig er det mulig. Tenkte ikke på den muligheten. (Men det spørs hva kranfører sier når motoren henger fast i døråpningen og resten av båten følger med.)

• Create New...