19 fot
rdalen skrev 36 minutter siden:Er det noen som har noen gode ideer til hvordan dette kan gjøres på en så enkel måte som mulig?
Et bilde ville sikkert gjort det lettere for folk å komme med gode tips.
I største båten min har jeg batteri bak som er festet med små bøyler skrudd fast i dørken, så er det spent reimer over dem så batteriet står stødig. Foran i største båten min har jeg satt batteriet inni et lagringsrom, rett mot veggen og skrudd fas tilsvarende små bøyler på veggen og stroppet det fast der, forøvrig ganske trangt der også så det kommer ikke langt, og sitter bom fast.
Bakk i minste båten min stod batteriet i ei batterikasse (hvor det kan bevege seg noen få cm, men er jo ikke mye kast baki en båt), men ved bytte av batteri ble batterikassa for liten. Tok da ei metallplate og knakk til kanter så jeg får et fat som batteri-bunnen akkurat går nedi. Denne plata er skrudd fast i dørken, men først la jeg en stropp under plata så jeg får stroppet batteriet fast i plata.
Dette har fungert fint både når jeg kjører i plan, når jeg frakter båtene mine på henger (1000-3500 km hvert år) og når det rett og slett gynger en del i rolig fart i bølger som på dette bildet jeg tok ombord i 19-foteren i forrige uke: