Jump to content

Tohatsu 40hk fra 2017, oljelampen blinker rødt.

mrtiger

Recommended Posts

Noen som har kjennskap til denne motoren, står egentlig ikle noe i manualen om blinkende rød oljelampe, bare fast og med lyd.

har peilet oljen og nivået virker greit, fylte på litt også. Oljelampen blinker fortsatt, det kommer dog ikke noen lyd, bare en blink ca 30 sek.

noen som vet litt om dette som kan fortelle meg hva det kan være?

Den blinker også før jeg starter motoren? Så det kan jo kanskje indeksere service.

kjøpte båten før sommeren så jeg vet ikke så mye om historikken, men tidligere eier sa at det har blitt tatt service hver vinter.

dette var en dame på 74 år, så det er mulig at hun ikke har blitt fortalt hele sannheten, vet at det er lit ymse med kvalitet på service på hvaler.

Min Suzuki 2015 har jeg tatt alle servicer selv, selv om "boka følges" får jeg denne oljeservice alrmen ved "gitte tider" 20 timer 100, 200 eller noe der omkring. PÅ Suzuki,resttes den ved noe sånn som å skru tenningen et hakk og dra 3 ganger i bryttern til dødmansknappen ila 10 sekunder eller noe i nærheten, er et par år siden sist, så husker ikke nøyaktig.  Sikkert muig å finne løsning for Tohatsu på nettet også!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...