Jump to content

Edit History

Husky

Husky

Hei, mange ZF/Hurth-kasser skal peiles med peilestaven løst på gjengene. Dvs den skal ikke skrus ned i gjengepartiet når du peiler. Kan dette være differansen? Jeg hadde en lignende girkasse tidligere og om jeg fylte litt for mye så spyttet den dette ut et lite luftehull innvendig i peilestaven.

 

Å skifte lameller krever at girkassen tas ut og splittes, så ja - det er en mer komplisert jobb. Da bør du typisk ta tetninger, lager og trøsteskiver samtidig slik at det blir en totaloverhaling.

 

mvh

Espen

Husky

Husky

Hei, mange ZF/Hurth-kasser skal peiles med peilestaven løst på gjengene. Dvs den skal ikke skrus ned i gjengepartiet når du peiler. Kan dette være differansen? Jeg hadde en lignende girkasse tidligere og om jeg fylte litt for mye så spyttet den dette ut et lite luftehull innvendig i peilestaven.

 

Å skifte lameller krever at girkassen tas ut og splittes, så ja - det er en større jobb. Da bør du typisk ta tetninger, lager og trøsteskiver samtidig slik at det blir en totaloverhaling.

 

mvh

Espen

Husky

Husky

Hei, mange ZF/Hurth-kasser skal peiles med peilestaven løst på gjengene. Dvs den skal ikke skrus ned i gjengepartiet når du peiler. Kan dette være differansen? Jeg hadde en lignende girkasse tidligere og om jeg fylte litt for mye så spyttet den dette ut et lite luftehull innvendig i peilestaven.

 

Å skifte lameller krever at girkassen tas ut og splittes, så ja - det er en større jobb. Da bør du typisk ta tetninger, lager og trøsteskiver samtidig slik at det blir en totaloverhaling.



×
×
  • Create New...