Jump to content

Delikat belysning i båt

frankive

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter et nytt prosjekt til båten og har lyst å se på stemningsbelysning ombord.

Har satt meg krav til at belysningen skal være multifarget (RGB) og dimbar. 

Grunnen til dette er ikke at jeg nødvendigvis skal ha farger, men spesielt de ulike varmere i hvitfargen er det ønskelig å kontrollere til ulike tider. Samt at man slipper å bytte pærer etc. om man av en eller annen grunn ønsker en fargenyanse et sted. 

Har noen tips til gode proukter til de selv har testet? Ser for meg at jeg trenger en kontroller som kan styre min. 5-6 områder (ulike innstillinger) samt at led-strips er det mest fleksible på rull slik at man kan justere hvor mange led man trenger på hvert enkelt sted. Ser for meg at det blir mye indirekte belysning, men ønsker også å se en løsning hvor man kan sette lys f.eks. på trappetrinn i båten uten at det blender. Som en ekstra bonus hadde det vært stilig om samme kontroller også kunne kontrollert lys ynder vann akter (som vil være installert av fagfolk i så fall)

Håper på noen tilbakemeldinger på konkrete produkter folk har testet, og evt. har noen bilder/erfaringer å dele.

Selv foretrekker jeg vanlig hvitt lys, men har også testet Biltema sin innebelysning i fargen blå ved et uhell. 

Akterlanterna tok inn vann og sloknet, og det lå to innebelysning i uåpnet pakke i båten så da tok jeg den og loddet på kablene så jeg fikk lys igjen. Det jeg ikke hadde tenkt på var at innebelysning også finnes i blått, så nå lyser det blått i akterlanterna. Ser jo i ettertid på pakka at det er et lite symbol som sier at det er blått lys, men før man får strøm på så ser den jo helt hvit ut. Har ikke testet den inne, kun ute.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...