Jump to content

Avhende flagg - er jeg «unormal»?

Popeye70

Recommended Posts

Hva jeg kan kalles etter dette innlegget, vet jeg ikke. Men jeg har alltid vært nøye med å ta ned flagget ved solnedgang og opp når jeg har våknet. Men i år, - jeg satte flagget opp da vi forlot Son for ferien den 16. mai, og der forblir det til vi kommer hjem en gang ut i august. Egentlig greit å vise at vi er fra Norge blant båtvenner her i Sverige om kvelden også. :flag_sw:  :flag:

:easter:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 12 minutter siden:

Hva jeg kan kalles etter dette innlegget, vet jeg ikke. Men jeg har alltid vært nøye med å ta ned flagget ved solnedgang og opp når jeg har våknet. Men i år, - jeg satte flagget opp da vi forlot Son for ferien den 16. mai, og der forblir det til vi kommer hjem en gang ut i august. Egentlig greit å vise at vi er fra Norge blant båtvenner her i Sverige om kvelden også. :flag_sw:  :flag:

:easter:

I Sverige/Danmark lar vi nesten alltid flagget stå oppe hele tiden. Kun unntaksvis tar vi det ned, og da som regel hvis norske nabobåter begynner å skule stygt og hinte.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hulda skrev for 1 time siden:

Det hender til og med at jeg tar meg en tur utpå uten flagg. Jeg er en anarkistisk ramp.

Jeg har funnet ut at båtene mine fungerer minst like godt uten flagg. Det er jo faktisk ganske ofte iveien. På største båten min så er det vel lanternefestet som brukes til flagg, og det er rett foran minste motoren og dermed iveien ved betjening av denne, noe jeg merket godt for litt over et døgn siden, da jeg brukte lanterna.

Code0 skrev for 13 timer siden:

Ser det blir diskutert, er visst testing. Jeg betalte for å slippe reklame i seks mnd, vet ikke om det tilbudet eksisterer fortsatt. Når alle andre streiker, så blir du kanskje nødt til å fly Finnair, skummelt å være kategorisk i disse tider. 

Takk for tipset, har nå vært innom tråden du linket til angående denne reklamen.

Det er nok liten sannsynlighet for at jeg blir nødt til å fly med Finnair, for det finnes mange andre selskaper. Dessuten så flyr jeg sjelden. Var vel minst et år siden sist da pandemien startet og har heller ikke flydd siden. Som regel er det greiere å bruke bil enn fly, for da har man transportmiddel også dit man skal, og når man tar med tida til oppmøte før avgang, sikkerhetskontroll osv så tar det tross alt ganske mye tid å fly.

Svalbard og visse andre destinasjoner byr imidlertid på visse utfordringer når det gjelder å bruke bil dit.

Har forøvrig kjørt Norge på langs med bil endel ganger.

Fløy mye før da det var enklest pga reisemålene, men lite de senere årene. Husker godt dengang sikkerhetskontroll på flyplassen var noe nytt og rart. En i reisefølget pekte på en annen i reisefølget og sa til den engelske sikkerhetsvakta "Be careful with him, he is a terrorist". Den spøken slo ikke så veldig godt an og begge to fikk en ekstra grundig gjennomgang av koffertene sine. Det var den gang man kunne sykle ute i terrenget rett ved rullebanen mens et fly med Norges statsminisnter lander uten at noen reagerte på det.

NilsPils skrev 45 minutter siden:
Sjøbliss skrev for 15 timer siden:

Men i bakken går det aldri! 

Nei, det er stort sett bare idrettfolkene våre etter målgang, det . . . . som også tror at det overdimensjonerte flagget er til kle på seg eller tørke seg med . . .

Og små unger litt utpå dagen på 17. mai når de går lei av å holde flagget oppe og det subbes i bakken. Er vel letteste måten å få foreldrene til å raskt overta bæringa av flagget (eller mest sannsynlig så tenker de ikke så langt som til flaggregler og er bare slitne).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...