Jump to content

Edit History

Rune.f

Rune.f

Jeg tar ofte småjobber/service/hjelper andre her ute på sommerstedet da jeg har mekaniker bakgrunn, så skulle i dag hjelpe en en med å ta service på en nymontert motor i havna i dag, noe som forøvrig ikke ble noe av da det var klin umulig å nå tappepluggen for motoroljen :eek: ille nok det når eier av eldre båt har brukt fryktelig mye penger på å få satt inn helt ny motor av båt verksted.

Men se hvordan den alt for store motorn er festet....eller er den i realiteten det ?? jeg hadde ikke dratt på tur med de motorfestene med en flere 100kg tung vibrerende diesel motor, boltene når ikke engang opp til låsingen på muttrene....er vel derfor de ikke har brukt skiver....muttrene er dessuten knapt bredere enn sporet i plata.

Rett å slett ille i mine øyne.

20220730_185152.jpg

20220730_185125.jpg

20220730_185106.jpg

Rune.f

Rune.f

Skulle ta service på en nymontert motor for en i havna i dag, noe som forøvrig ikke ble noe av da det var klin umulig å nå tappepluggen for motoroljen:eek:ille nok det når det er brukt fryktelig mye penger på å få satt inn helt ny motor.

Men se hvordan den alt for store motorn er festet....eller er den det ??? jeg hadde ikke dratt på tur med de motorfestene på en mange 100kg tung vibrerende diesel motor, boltene når ikke engang opp til låsingen på muttrene....er vel derfor de ikke har brukt skiver....muttrene er dessuten knapr bredere enn sporet i plata.

Rett å slett ille i mine øyne.

20220730_185152.jpg

20220730_185125.jpg

20220730_185106.jpg

• Create New...