NilsPils
Jeg er enig med Hulda i at dette er for dårlig. Men jeg er ikke enig i at det ikke kan gjørs skikkelig.
Først selvfølgelig bort med aluminiumsplatene (jeg er alergisk mot aluminium i båt . .) og inn med tynnere, men solid, stålskive under hver av festepunktene. Så finnes det mange gode metoder for å heve fundamentet fremfor å ha motorlabbene ballanserende på lange bolter. Jeg ville tolerert enda LITT lenger bolter hvis du bygger under med solide hylser av stål i stedet for at motorlabben hviler på en bolt med mutter. Så kan du trekke til mutteren på oversiden av motorlabben med riktig moment og får en mye stabilere og riktigere forbindelse med forspent bolt som ikke blir utsatt for samme utmattende belastning.
Det er egentlig slik det alltid burde gjøres, selv om det kompliserer opprettingen. Jeg har det slik på tresnekka Tora der jeg har montert selv. På Saowanee fulgte det med bolt og mutter som her. Der røk en av fundamentboltene som nå er erstattet i påvente av underlagshylser for alle 4 boltene. På Saowanee opplevde jeg også at mutteren på undersiden av motorlabben løsnet og opprettingen ble feil. Heldigvis har jeg elastisk akselkobling . . .