19 fot
HaJoRu skrev 21 minutter siden:19 fot. Er vel ikkje sambuar som er problemet her, men takk for gode tips uansett. Kan vere verdt å ta med seg.
Alternativ 1 og 3 var litt humoristisk ment fra meg (synd om dette ble misforstått) etter å ha lest dette fra deg:
HaJoRu skrev 1 time siden:Å byte båt no er berre ein alternativ måte å legge på røyret. Då kverker sambuar meg.
Regnet med at enten var ditt innlegg litt humoristisk ment (og at et humoristisk svar er ok), eller så er det fullt alvor fra deg, og i såfall en ide å komme seg unna i tide hvis alternativene er å velge mellom å bli kverket eller drukne.
Men forhåpentligvis så kan dere kombinere et godt samboerskap og en god båt (enten tilpasninger på eksisterende eller bytte til annen båt) og unngå både drukning og kverking.
Selv har jeg ingen samboer og kan dermed velge helt selv hva slags båter jeg skal ha og hva slags motorer jeg skal ha på dem. På største båten har jeg en stor motor og en dorgemotor på 6 hk som gir en fart opptil 5 knop, men som på tomgang gir en fart på bare ca 1 knop. Dorger lite, men den motoren er mer drivstofføkonomisk da den store har slurpet i seg over 1000 liter pr år og det stort sett på rolig kjøring som den lille klarer fint. Den gir også en ekstra sikkerhet mot motorstopp hvis den 25 år gamle skulle begynne å krangle langt fra hjemmehavna.
Tok nettopp 100 timers service på den lille, etter bare litt over 2 måneder.