klunderogheft Startet 31.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2022 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 31.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2022 Ikke sikker på om jeg forstår deg riktig.... Men, dersom rotasjonen på akslingen i senter av tegning A er riktig så vil impellerbladene legge seg som på skissa A. Var det spar på det du lurte på ? Sitér dette innlegget Link to post
Pedaltom Svart 31.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2022 Tegningen er feil. Bladene presses sammen på den ene siden av impelleren, midt mellom inn- og ut-stussen. Kjølevannet passerer på den siden bladene ikke presses sammen. En annen sak er at det ikke spiller noen rolle hvilken vei man setter inn en impeller. Motoren går uansett ofte motsatt vei idet den stopper opp. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2022 (redigert) Impeller på min Mercury F115. Sett ovenfra roterer den med klokka (på bildet er jo undersiden opp, så roterer altså mot klokka slik den ligger på bildet). A er altså korrekt. Redigert 31.Juli.2022 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.