Jump to content

Edit History

larole

larole

OK, nå har jeg returnert fra Toscana, og tok turen ned til skuten.

Den har selvsagt stått uten ladning, og med hovedstrømbryer i AV-posisjon.

Jeg måler med multimeter 13,04 Volt.

Vrir om tenning, og den starter helt greit. Det er et halvsekund der, som ikke var der tidligere, men den startet fint. Filmet instrumenter ved tenning 

Her ser man at spenning målt direkte faller til 7,2 før den spretter opp igjen. Ser også at etter start faller den et øyblikk til 7,noe. Når jeg slår av igjen motoren, viser hvilespenningen 13,1 volt.

Spenningen oppe ved tenningen viser en del lavere, ca. 12,8 volt.

Etter to tre starter på rappen er det helt slutt, og startmotoren vil ikke tørne i det hele tatt. Når jeg da slår av alt, og måler batteriene, viser de 13,1 volt. 

Når jeg da filmer instrumentpanelet ser man denne noe pussige visningen:

Jeg har ikke koblet dem fra hverandre, og ser av tidligere svar at det burde jeg ha gjort, men er det noen som har noen tips til hva som kan være galt her? Hvilespenning etter dette er 13,1 volt.

larole

larole

OK, nå har jeg returnert fra Toscana, og tok turen ned til skuten.

Den har selvsagt stått uten ladning, og med hovedstrømbryer i AV-posisjon.

Jeg måler med multimeter 13,04 Volt.

Vrir om tenning, og den starter helt greit. Det er et halvsekund der, som ikke var der tidligere, men den startet fint. Filmet instrumenter ved tenning 

Her ser man at spenning målt direkte faller til 7,2 før den spretter opp igjen. Når jeg slår av igjen motoren, viser hvilespenningen 13,1 volt.

Spenningen oppe ved tenningen viser en del lavere, ca. 12,8 volt.

Etter to tre starter på rappen er det helt slutt, og startmotoren vil ikke tørne i det hele tatt. Når jeg da slår av alt, og måler batteriene, viser de 13,1 volt. 

Når jeg da filmer instrumentpanelet ser man denne noe pussige visningen:

Jeg har ikke koblet dem fra hverandre, og ser av tidligere svar at det burde jeg ha gjort, men er det noen som har noen tips til hva som kan være galt her? Hvilespenning etter dette er 13,1 volt.

• Create New...