larole Svart 13.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2022 1 hour ago, Lars H. said: Det er helt uvanlig at hvilespenningen på et vanlig blybatteri er 13 volt etter en uke eller mer, selv helt frakoblet alt. Hvilket multimeter er det du har, Biltema? Det er forskjell på et eBay instrument til en hundrelapp og et Fluke til noen tusenlapper. Jeg har målt med to ulike multimetre nå. Begge viser det samme. Over 13 på begge to, men straks jeg setter på hovedstrømbryteren, stuper de mot 12,7. Når jeg da vrir om tenningen er det bare klikking fra startreleet... Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 13.August.2022 Link til dette innlegget Svart 13.August.2022 Hej Det var Ritar AGM köpta på SeaSea, jag fick tillbaka pengar på tre 110 Ah batteri men inte på två 80 Ah, jag får känna mig nöjd jag hade dock använt dom i 14 månader. Jag köpte enkla bly syra batterier i stället. Det enda tillförlitliga sättet att mäta Ah är med belastning enligt ovan. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.