Jump to content

Info om denne motoren? Mercury XR. Sjå bilete.

Ask

Recommended Posts

Hei.

Eg har kjøpt ein eldre påhengsmotor. Mercury XR,

To sylindrar, totaktsmotor.

Motoren har same system som Mariner, og Mercury, Viking, for å skifta gir.

Altså at ein vrir gasshandtaket motsett veg for å setja motoren i revers.

Motoren er vesentleg lettare enn ein 9,9/15 hk Mariner Viking eg har.

Vektmessig minner motoren om ein åttehestar.

Er XR-motoren verkeleg ein tihestar?

Kva oljeblanding skal motoren ha.

Kor gamal er motoren, sånn ca?

Det er ikkje noko leseleg skilt på motoren.

Eg er takksam for svat.

Biletet er feil veg, som vanleg...

Mercury XR.jpg

Et google-søk kan fortelle meg at denne har samme motorblokk som tilsvarende 15hk (264cc). Det menes også at denne yter oppimot 13hk. Det skrives også at den er veldig lett :thumbsup:

"In those days there was the Mercury 9.9.
This type had the same cilinderblock an displacement as the 6 & 8hp type (198cc).
When Mercury started to use the cilinderblock of the 15hp type (264cc) for the 10hp model instead, they liked to communicate this difference to the market in a proper way, so they called it 10 "XR". This gave the engine the sportive image it needed, being about 12hp.

Hope this little history lesson got made you a good answerwink.gif..
Regards, Wouter"

Utsnitt fra rib dot net. 

Edit: Ser ut som om disse ble produsert hele 90-tallet. Ser også ut som om blandingsforholdet skal være 50:1 :thumbsup:

Redigert av KaiH89 (see edit history)

Ask skrev 30 minutter siden:

Kva oljeblanding skal motoren ha.

Anbefaler å bruke 2% TCW3 2T olje.

Ask skrev 30 minutter siden:

Er XR-motoren verkeleg ein tihestar?

Ja

Ask skrev 31 minutter siden:

Motoren er vesentleg lettare enn ein 9,9/15 hk Mariner Viking

Din motor veier 34 kg (står på skiltet)

Ask skrev for 8 timer siden:

Det er 5-6 mm sidevegs slark på propellen. Akslingen ser ok ut. Er dette noko å bry seg med, eller er det berre å bruka motoren?

Med det å prøve å hjelpe følger det alltid en risiko for at en kan forverre saken dersom en har oppfattet noe feil. I dette tilfellet er jeg ikke sikker på at jeg forstår deg riktig.

Dersom  propellen kan beveges sideveis, altså vinkelrett på propellakselen, så er det ikke så alvorlig, men både akselen og propellen vil skades ved fortsatt bruk. Men om du har slakk sideveis, vil du også ha slakk ved rotasjon...

Det kan komme av at det er montert en propell som ikke passer på akselen.

Om bosset er laget av en aluminiumslegering så skades neppe akselen, men har du stålboss så vil akselen skades.Jo større klaring, jo mere skade.

Dersom du mener at du har slakk sideveis ved at både propell og aksel beveges sideveis i forhold til girhuset, da er det alvorlig, og du bør ikke senke girhuset i vann, og slettes ikke bruke motoren.

Hei. Takkar. Slakken er mellom propellen og akslingen. Propellen kan òg vandra 3-4 mm fram og tilbake på akslingen. Dvs. i lengderetninga.

Eg hat nett kjøpt motoren, og har kyst til å bruka den litt før eg kjøper ny propell, men eg ønsker sjølvsagt ikkje større skader på sjølve motoren. 

Når du har slakk i lengderetningen så mangler enten thrust-skiva eller så har du ikke riktig propell til den akselen.

Om du tar en skrutrekker eller syl og riper i materialet i senter av bosset så merker du om det er bløtt eller hardt. Er det bløtt kan du kjøre "litt".

Er det stålhylse i senter så ville jeg fått tak på en riktig propell.

Om du ikke skal ha den, så skal du vel selge den og da må du vel selge den med en riktig propell, og ikke en jalla propell?

Skal du teste motoren så trenger du også en passende propell for å finne ut om den går godt. Slik det er nå så vil du ha vibrasjon og ulyd som ødelegger din mulighet til å bedømme motoren.

Vi står bak båten og ser i fartsretningen:

Thrustskiva skal være foran propellen (propellen skyver mot skiva, skiva overfører kreftene ved å skyve egen kon, mot propellakslingens kon og dermed redusere lokalt stress på propellakslingen) Derfor er det viktig at skiva er laget for denne motoren/akslingen.

Mercury bruker enten:

-låseblekk eller

-mutter med utsparring, hull i aksel og låsesplint.

Har propellakselen hull i bakkant av gjengene vil jeg anbefale å bruke mutter og låsesplint som på bildet under.

Propellmutter.JPG.356837fb368c73d057218efadd5c3a6b.JPG

På litt større Mercurymotorer er det vanlig med låseblekk av denne typen. Tror ikke det gjelder din motor men lurt å sjekke med manualen for din motor.

image_2022-08-04_120754894.png.a2974e0deed89d5e28ff37a8469e8788.png

Takk Mort1

Sjå bilete under.

Propellen var først på akslingen, deretter "mutteren" i midten. Denne har ikkje innvendige gjenger.

Til sist var mutteren til venstre på biletet.

Det var ikkje hol på tvers i akslingen, men det var eit hol i enden av akslingen. Eg såg ikkje at det var gjenger i det holet.

"Thrust-skiva" er vel delen som er merka med 64 på teikninga.

Eg er uviss på om den skiva var der eller ikkje. Eg trur det, men skal sjekka neste gang eg er i båten.

Del nr. 65 mangla. "Cup assembley". Er den eit alternativ til delen i midten på mitt bilete? Del nr. 62 på teikninga.

Propellen har 8 spor.

Propellen er merka med

A12

L9P

Fortel det noko om kva diameter og stigning propellen har?

På teikninga i linken til Mort1 står det at 9*9 høgre.

https://www.boats.net/product/mercury/828156A12?ref=231c60797d38a9a20dcbcc9038e25313abe4ff54

Eit googlesøk leier (sjølvsagt) til BP.

Propell.jpg

Ask skrev 1 time siden:

"Thrust-skiva" er vel delen som er merka med 64 på teikninga.

Ja det er det.

Ask skrev 1 time siden:

Eg er uviss på om den skiva var der eller ikkje.

Det sitter ofte fast i propellen

Ask skrev 1 time siden:

Del nr. 65 mangla. "Cup assembley". Er den eit alternativ til delen i midten på mitt bilete? Del nr. 62 på teikninga.

Ja, det er enten 62 eller 65

Var din mutter på enden en låsemutter?

(den varer ikke evig, er den for slapp i låsinga så ender det med at den skrur seg av.... og da du ha ny propell

9x9" er en veldig "lett" propell til den motoren. Vil anbefale denne motoren på en lett relativt flatbunnet på 10-13 fot for å få utnyttet dens egenskaper og en propell på rundt 9x10.5 eller 11.

Til en rib eller gummibåt med lette brukere er den en ener.

Redigert av dieselfan (see edit history)

Igjen mange takk Dieselfan, og takk for PM.

Motoren er til jolla til seglkatamaranen vår.

Jolla er ein River 350. Båten veg ca. 125 kg, og er relativt flatbotna.

Motoren var på ein rib på 3,5 meter.

Eg har nett kjøpt motoren. På ein testtur plana båten lett med to vaksne menn om bord.

Det viktigaste er at båten planar med så stor vekt som mogeleg.

Toppfarten er ikkje viktig.

Kva propell vil du tilrå då?

"Var din mutter på enden en låsemutter?"

Eg forstår ikkje heilt spørsmålet. Meiner du ein låsemutter ala dei som har blått kunststoff i den eine enden?

Thrust-skiva satt ikkje fast i propellen. Eg får ta ein tur til båten og sjå på påhengsmotoren.

Igjen mange takk.

Ask skrev 44 minutter siden:

Meiner du ein låsemutter ala dei som har blått kunststoff i den eine enden?

Ja

Ask skrev 44 minutter siden:

Det viktigaste er at båten planar med så stor vekt som mogeleg.

Toppfarten er ikkje viktig.

Kva propell vil du tilrå då?

Da vil jeg anbefale 9x9"  den vil koste deg ca 3 knop i toppfart med en lett i båten. 

Båttypen planer relativt lett, til den plutselig ligger helt nedpå sjøen ved "overlast" 

Takk. Eg skal bytta mutter.

Akslingen har vel standard metriske gjenger?

Er syrefast mutter noko problem?

Eg har sendt ein førespurnad til Båtbua, og gjer dei eit par tre dagar på å svara.

Dersom thrustskiva manglar, vil ikkje då propellen ta borti undervasshuset?

Ask skrev 24 minutter siden:

Akslingen har vel standard metriske gjenger?

Neppe, antar det er UNF

Ask skrev 25 minutter siden:

Er syrefast mutter noko problem?

Nei, snarere en anbefaling

Ask skrev 26 minutter siden:

Dersom thrustskiva manglar, vil ikkje då propellen ta borti undervasshuset?

Jo, men det er mye som tyder på at propellen som sitter på din motor ikke nødvendigvis hører til der, eller er modifisert. Så mye slakk er neppe en følge av normalt bruk...

Hei igjen.

Angåande thrustskiva.

Biletet under viser akslingen. Det ser ikkje ut som om det er ei skiva der, og det er sit ikkje ei skiva fast i propellen.

Manglar det då ei thrustskiva?

Er "mutteren" ein ser på akslingen thrustskiva? (Del nr. 64 på teikninga.)

Båtbua svarar raskt og godt på spørsmål om val av propell, så då handlar eg der.

Dieselfan har òg vore til god hjelp. Eg trur eg går for 9*9 propell, og kjøper eit nytt propellkit i same slengen.

Aksling Mercury XR.jpg

Takk for all positiv omtale Ask men for meg er det en selvfølge at alle som lager en god trådtittel og følger opp tråden sin får hjelp. Det er ikke solgt så mange av din motor, og det var en god motor så det er ikke så mange som har skrudd mye på de, men med gode bilder og erfaring fra mange andre motorer så finner vi ut av det... 

Bæreevnen til en River 350 er ikke lineær. Om jeg skal gjette litt (vi har hatt to slike i stallen, en med Yamaha Vmax Jr og en med Suzuki DT15, så vil jeg tro at om du har 2 voksne, 160kg, så vil du kunne ta 60kg til med 9x8".

Når du får av del 64 så se etter den kone flaten vi diskuterte tidligere, viktig at kontakten mellom propell/skive og aksel, skjer på den konen. Smør godt med vannfast fett,

Etter å ha sett bilde av akslingen din er det mer trolig at det er UNC gjenger på enden av propellakslingen. Men om du kjøper et komplett nytt monteringssett så får vel det ingen betydning.

Du sa at toppfart ikke var viktig, men du er med på at om du går for 9x8" så mister du litt til av toppfarten med en i båten, men det kan hende at toppfarten med fullastet båt forblir den samme.

Lykke til !!

Redigert av dieselfan (see edit history)

Takk igjen.

Skal del 64 thrustskiva skrus laus; eller skal skiva berre lirkast bakover/av? Det er sekskant på denne, nett som på ein mutter.

Med eksisterande propell plana riverjolla lett med to vaksne om bord, men ikkje med tre vaksne.

Ask

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...