Skrukken Startet 31.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2022 Vi har et elektrisk TMC toalett som plutselig ikke vil fungere. Ingenting skjer når vi trykker på knappen. Det er denne typer vi har: https://seatronic.no/bryter-til-elektrisk-toalett Tok ut den sikringsknappen og sjekket sikringen. Den virket å være i orden, men da vi forsøkte å dytte den knappen med sikringen inni, tilbake, så virket det ikke som om den ville sitte på plass. Nå vet vi da ikke om det er noe galt med pumpen eller noe annet da vi uansett ikke får dyttet den svarte «knappen» med sikring i på plass igjen. Ikke gjenger på denne knappen, så skal jo ikke skrues. Noen med kjennskap til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2022 For sikringens del, så trykk inn og og vri litt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skrukken Svart 31.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2022 Trykk inn å vri er forsøkt, virker ikke. Egentlig helt ufattelig, da det ikke er gjenger (og det er bilde av en pil rundt knappen). Skjønner ingenting av det.. Bare angrer i første omgang at jeg tok ut den forb.. greia! Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 1.August.2022 Link til dette innlegget Svart 1.August.2022 (redigert) Kan det være at noe har knekt av på sikringsholderen? Skal jo være den enkleste sak i verden å ta inn/ut en slik sikring. Legg gjerne ut ett bilde Når det gjelder selve problemet, så må du først måle at det er spenning inn på bryter/sikring, deretter om det er spenning ut når du aktiverer bryteren. Redigert 1.August.2022 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 1.August.2022 Link til dette innlegget Svart 1.August.2022 De bryterene har det vel med å være litt grinete. Min bryter konket totalt. Satte inn en 50 A startbryter fra Biltema og egen sikring. Fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.August.2022 Link til dette innlegget Svart 1.August.2022 Jeg hadde det samme problemet for et par uker siden, den 19. juli. Se reisetråden min https://baatplassen.no/i/topic/166728-så-var-trudelutt-på-gang-med-årets-båtferie-på-bästkusten/page/8/?tab=comments#comment-2375648 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Karlsenkystfiske Svart 23.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2023 Fikk du i orden? Jeg har prøvd et par dager å få ut den sikringen. Så det er ingen gjenger sier du? Pilene er bare til forvirring? Uansett så var det ikke sikringen som var problemet her. Motoren har ikke villet gå fra tid til annen, men den starter når jeg tukler litt med ledningene nede ved EL-motoren. En gang startet den når jeg dunket på gummimansjetten i bakkant. Skeptisk til alt som heter TMC... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2023 Meg du snakker til? Jeg kjøpte det store rep.settet til TMC fra Ahoy. Byttet TMC-bryteren med en trykkbryter fra Biltema. Alt er beskrevet i 'Byggingen av Hulda'. Fungerer perfekt. Merk at TMC er et rimelig toalett. Kostnaden for et rep.sett til Jabsco er langt på vei prisen for et nytt TMC. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 26.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2023 Hehe, nei tenkte på TS. Du får vel til det meste tenker jeg ;) Ja TMC er latterlig billig. Synes det er rart at ikke folk velger å bruke litt mer penger på slikt essensielt utstyr... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.