Jump to content

Bytte sikring og eller bryter til TMC toalett

Skrukken

Recommended Posts

Vi har et elektrisk TMC toalett som plutselig ikke vil fungere. Ingenting skjer når vi trykker på knappen.

Det er denne typer vi har:

https://seatronic.no/bryter-til-elektrisk-toalett

Tok ut den sikringsknappen og sjekket sikringen. Den virket å være i orden, men da vi forsøkte å dytte den knappen med sikringen inni, tilbake, så virket det ikke som om den ville sitte på plass. Nå vet vi da ikke om det er noe galt med pumpen eller noe annet da vi uansett ikke får dyttet den svarte «knappen» med sikring i på plass igjen. Ikke gjenger på denne knappen, så skal jo ikke skrues. Noen med kjennskap til dette?

Trykk inn å vri er forsøkt, virker ikke. Egentlig helt ufattelig, da det ikke er gjenger (og det er bilde av en pil rundt knappen). Skjønner ingenting av det.. Bare angrer i første omgang at jeg tok ut den forb.. greia!

Kan det være at noe har knekt av på sikringsholderen?

Skal jo være den enkleste sak i verden å ta inn/ut en slik sikring.

Legg gjerne ut ett bilde

Når det gjelder selve problemet, så må du først måle at det er spenning inn på bryter/sikring, deretter om det er spenning ut når du aktiverer bryteren. 

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 6 måneder senere...

Fikk du i orden?

Jeg har prøvd et par dager å få ut den sikringen. Så det er ingen gjenger sier du? Pilene er bare til forvirring?
Uansett så var det ikke sikringen som var problemet her. Motoren har ikke villet gå fra tid til annen, men den starter når jeg tukler litt med ledningene nede ved EL-motoren. En gang startet den når jeg dunket på gummimansjetten i bakkant. Skeptisk til alt som heter TMC...

Meg du snakker til? Jeg kjøpte det store rep.settet til TMC fra Ahoy. Byttet TMC-bryteren med en trykkbryter fra Biltema. Alt er beskrevet i 'Byggingen av Hulda'. Fungerer perfekt. Merk at TMC er et rimelig toalett. Kostnaden for et rep.sett til Jabsco er langt på vei prisen for et nytt TMC. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...