code- Startet 1.August.2022 Link til dette innlegget Startet 1.August.2022 Prøver å finne en skjult lekkasje i båten min, og synes dette kan være et godt sted å begynne. Det er montert en manuell lensepumpe til en slange som går ned gjennom dekk, uten noe form for tettning bortsett fra at det er støpt en bitteliten kant rundt den. Veldig ujevnt overflate, og i dette område er det en naturlig samleplass for regnvann. Planen min er å fjerne denne slangen, som med årene har blitt like hardt som rustfritt stål, og sette inn en eller annen form for sluk for å lede vekk regnvann. Da slipper jeg å dra vann inn i kabinen, og jeg slipper å glasse igjen hullet. Så var de lensepumpen - jeg syns denne messing pumpa er litt stilig og vil gjerne beholde den. Spørsmålet er bare hvor og hvordan bør en sånn sak monteres på riktig vis? Blir det feil å montere den inne i kabinen? Da kan jeg lede en slange ned i kjølen uten å lage potensielle lekkasjer. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 1.August.2022 Link til dette innlegget Svart 1.August.2022 De pumper har en tendens til å lekke lidt når man pumper, og de må inn imellom også "primes", dvs man må fylle pumpehuset med vann for å få pumpen til å virke. Alt i alt ville jeg ikke montere pumpen inne i kabinen. Derutover er det en fin pumpe.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.