Jump to content

Edit History

19 fot

19 fot

Lingefan skrev for 2 timer siden:

Vel - jeg foretrekker å bruke 6-7000kr - bruker chain counter hele tiden. 

Men så har vel du en inntekt som ligger endel over gjennomsnittet og kan dermed handle inn båtutstyr uten å tenke så mye på pris.

Selv kjører jeg rundt i en båt jeg betalte 45.000 kr for, og dropper dyre oppgraderinger (bortsett fra ny motor, men den spares nok inn på et par år i reduserte drivstoffkostnader).

Ankerkjettingen min er på 4-5 meter og der er det merket av med en sjakkel så man ser litt hvor mye som er ute (neida, det er bare to kjettingbiter som er skjøtet sammen). Og angående hvor mye tau som skal ut så pleier jeg rett og slett å bruke mest mulig tau (har vel ca 30 meters dreggtau) til dreggen når jeg ankrer opp inn mot land. Så jeg passer på å slippe dreggen i en avstand fra land tilsvarende ca taulengda. Da kan jeg hale meg litt ut fra land før jeg sovner og har dermed mer margin i forhold til faren for å dunke mot land om dreggen slipper litt.

19 fot

19 fot

Lingefan skrev for 2 timer siden:

Vel - jeg foretrekker å bruke 6-7000kr - bruker chain counter hele tiden. 

Men så har vel du en inntekt som ligger endel over gjennomsnittet og kan dermed handle inn båtutstyr uten å tenke så mye på pris.

Selv kjører jeg rundt i en båt jeg betalte 45.000 kr for, og dropper dyre oppgraderinger (bortsett fra ny motor, men den spares nok inn på et par år i reduserte drivstoffkostnader).

• Create New...