Jump to content

Biltema sin kromlakk...

vikers

Recommended Posts

...har hatt delte meninger her.

Jeg har også testet ut denne nå, og kan si at denne lakken alene tilfredsstiller ikke meg. Den smitter av også etter tørking, og jeg har hatt en metall-list liggende ute nå i 2 uker og den smitter fortsatt.

Så skulle jeg lakke opp vippefestene på stolene, og der sprayet jeg disse med kromlakken - deretter rullet jeg på Clipper II klarlakk. Denne løsningen brukte jeg også på opplakkering av kjøleskapet - og resultatet ble supert!

Vil også si at KROMlakken løser seg opp ved klarlakkeringen, så ikke bruk kost rett i boksen!!

Bilder kommer senere...

Rettet klar -> krom... :crazy:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Mulig jeg er litt treg, men oppfatter jeg deg riktig dersom du sier det fungerer OK dersom du påfører klarlakk etter kromlakken (ref. kjøleskap og vippefester)? (Jeg spør fordi siste/tredje avsnitt forvirrer meg litt, der ser det jo ut som om klarlakken har løst seg opp igjen....?)

Jeg vet ikke om det er korrekt å omtale kromlakk i samme kategori som metallic lakk, men om så er tilfelle så stemmer jo Biltemas veiledning med dine erfaringer i ditt andre avsnitt. Siterer følgende fra Biltemas sider: "...OBS! Metallic lakk bør alltid overlakkes med klarlakk for beste resultat....". Biltemas klarlakk selges på sprayboks, og skal således ikke påføres med kost - også det iht. til dine anbefalinger.

Hilsen Ronald

...med forbehold om at jeg misforstod noe i problembeskrivelsen...

Redigert av Ronald (see edit history)

Mulig jeg er litt treg, men oppfatter jeg deg riktig dersom du sier det fungerer OK dersom du påfører klarlakk etter kromlakken (ref. kjøleskap og vippefester)? (Jeg spør fordi siste/tredje avsnitt forvirrer meg litt, der ser det jo ut som om klarlakken har løst seg opp igjen....?)

Jeg vet ikke om det er korrekt å omtale kromlakk i samme kategori som metallic lakk, men om så er tilfelle så stemmer jo Biltemas veiledning med dine erfaringer i ditt andre avsnitt. Siterer følgende fra Biltemas sider: "...OBS! Metallic lakk bør alltid overlakkes med klarlakk for beste resultat....". Biltemas klarlakk selges på sprayboks, og skal således ikke påføres med kost - også det iht. til dine anbefalinger.

Hilsen Ronald

...med forbehold om at jeg misforstod noe i problembeskrivelsen...

Jeg mente at jeg påfører klarlakk etter kromlakken, men jeg gjorde dette med kost - mulig spayklarlakk fungerer bedre. Dette er ikke metallic-lakk - det er kromlakken som det i biltema beskrivelse ikke står noe om klarlakk (som jeg har funnet i alle fall).

Når jeg påførte klarlakken (etter at kromlakk var tørr), så løste kromlakken seg opp igjen og blandet seg litt med klarlakken - derfor mitt obs på dette.

Sikkert andre muligheter her også, men slik jeg gjorde dette så fikk jeg "forkrommet" med en klar og glatt finish.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...