Jump to content

Ombyggingssett for gass og gir til 2002 modell Yamaha 25HK to takt

Sinvano

Recommended Posts

Sinvano skrev 6 minutter siden:

Disse endestykkene man kan justere i enden av kablene, kan det være de som forårsaker problemer?

Om de er justert riktig ved montasje og om pinnen sitter i endestykkene og er låst med skive og låsesplint så skal kabelen følge med når du drar av på gassen.

Alt fungerer fint med giringen?

dieselfan skrev for 1 time siden:

Om de er justert riktig ved montasje og om pinnen sitter i endestykkene og er låst med skive og låsesplint så skal kabelen følge med når du drar av på gassen.

Alt fungerer fint med giringen?

Ja, det skal være montert med låsing o.l, men det er jo mulig å justere på endestykkene så om feilen kan ligge der.

Giring virker som det skal.

Det er litt dødgang på selve joysticken på kontrollen, skal det være det? Når jeg gir full gass fremover kan jeg bevege litt på sticken uten at det betyr noe for gasspådrag.

Sinvano skrev 1 time siden:

Det er litt dødgang på selve joysticken på kontrollen, skal det være det?

Ja

Sinvano skrev 1 time siden:

Når jeg gir full gass fremover kan jeg bevege litt på sticken uten at det betyr noe for gasspådrag.

Det er slik den er laget. Det har mye med sikkerhet å gjøre, det skal sikre at selv om det er slark i alle forbindelser og ledd, så skal gassen bli med helt tilbake til grunnstilling (tomgang).

Vil du forklare en gang til hva du må gjøre for å få gassen til å returnere, slik at motoren går ned på tomgang?

Kan du bekrefte hvilken kontrollboks du har montert (vi har kun sett din kontroller bakfra... )

Må bare innrømme at jeg ikke skjønner en tøddel av hva som er feil her :crazy:

DSC_0346.JPG.e593e8db9dc9544872bda42c6ea2efee.JPG

Kontrollboksen er en Yamaha 703. 

Når jeg dytter spaken fremover så går den fint i gir og øker gasspådrag slik den skal.

Når jeg skal slakke av, og den går i fri går ikke gassvaier helt tilbake slik at jeg må bruke hånda for å dytte vaier eller selve braketten som gassvaier er festet i tilbake for å komme ned på normalt tomgangsturtall.

Rorkulten er montert på motor hvis det har noe betydning. Jeg kan f.eks også bruke rorkult for å slakke av siste rest på gassen for å komme ned på tomgangsturtall.

Sinvano skrev 22 minutter siden:

Rorkulten er montert på motor hvis det har noe betydning. Jeg kan f.eks også bruke rorkult for å slakke av siste rest på gassen for å komme ned på tomgangsturtall.

Vil du løse friksjonsskruen på rørkulten og se om det hjelper?

Om ikke, så kan du vurdere å løsne gasswire som går fra rorkult, i den enden som er lengst borte fra rorkulten.

dieselfan skrev for 5 timer siden:

Vil du løse friksjonsskruen på rørkulten og se om det hjelper?

Om ikke, så kan du vurdere å løsne gasswire som går fra rorkult, i den enden som er lengst borte fra rorkulten.

Det hjalp ikke å løsne skruen.

Jeg justerte litt på endestykket på gassvaier på motor side, det ble noe bedre.

Jeg må starte opp og teste etterpå.

Redigert: Startet opp, virket noe bedre nå, tror jeg vil få testet på vann imorgen. 

Nå stilte jeg kun på endestykket på motorside.

Må kanskje justere noe på kontrollboksside også.

I manualen står det at endestykke skal skrues inn minst 11mm, det har jeg ikke nå. Vil det by på problemer?

Redigert av Sinvano (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...