Jump to content

Demontere plast vifteblad til Onan mdkbh 4kw generator

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Joerg Becker skrev 31 minutter siden:

Bortsett av det tenker jeg at det er lite sannsynlig at et par hundredeler av en millimeter lengre inn skal være det som er beregnet av fabrikken på et aggregat som pleier å vibrere ganske mye.

Jeg slo den forsiktig inn. Så målte jeg, å da var det kontakt.  Men jeg manglet enda en millimeter i forhold til senter på børstene. Dermed slo jeg den litt til inn. Å da ble det ned mot 30 ohm. Men det er målt med biltema multimeteret.  Så det kan nok være litt unøyaktig ?viktigste var at det startet umiddelbart, til stor glede?

Endelig ble det Bobåt

Mja. Som sagt, jeg tror nok at det er ikke riktig.
Jeg ser f.eks. at delene skal være gnistfrie, og
at rotoren ikke leveres i deler deler, men bare som komplett enhet.

Jeg kan godt tar feil, men tror at du har revet av i hvert fall et lås (stikkontakt som låser seg),
om ikke t.o.m. noe loddet eller presset kontakt.
I så fall vil kontaktene trolig brenne opp nå eller senere.

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Joerg Becker skrev 2 minutter siden:

Jeg kan godt tar feil, men tror at du har revet av i hvert fall et lås (stikkontakt som låser seg),
om ikke t.o.m. noe loddet eller presset kontakt.
I så fall vil kontaktene trolig brenne opp nå eller senere.

Det er godt mulig. Leverandør skulle ha 20 k for denne rotoren. Jeg fant den også i USA, der koster den 340 us dollar. Da får jeg prøve å skaffe en derfra. Håper dog den varer noen mnd.  Den som står i nå?

Endelig ble det Bobåt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...