Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Snorre1 skrev for 11 timer siden:

blir dette for lite om man skal legge ut på langtur?

På langtur seiler du, eller går for motor i lite vind, og drivstoff-forbruk er en faktor. så da putler du på moderat / økonomisk turtall. Ser det er innlegg i tråden som nevner behov for motorkraft i kraftig motstrøm i engelske kanal, men på langtur er det ikke mange timene det er aktuelt.  På langtur er det vel forhold som stueplass, plass for solcellepaneler, vann- og diesel tank-kapasitet etc som blir avgjørende. Hvor går ferden? Jeg har tilsvarende båt med 29 hk, har ikke savnet større motor. Går ikke båten forover er det fordi landstrømkabelen fortsatt står i, du står på grunn, undervannsskrog og  / eller propell er begrodd, eller girkassen er i uorden.

Code0

Code0

Snorre1 skrev for 11 timer siden:

På langtur seiler du, eller går for motor i lite vind, og drivstoff-forbruk er en faktor. så da putler du på moderat / økonomisk turtall. Ser det er innlegg i tråden som nevner behov for motorkraft i kraftig motstrøm i engelske kanal, men på langtur er det ikke mange timene det er aktuelt.  På langtur er det vel forhold som stueplass, plass for solcellepaneler, vann- og diesel tank-kapasitet etc som blir avgjørende. Hvor går ferden? Jeg har tilsvarende båt med 29 hk, har ikke savnet større motor. 

Code0

Code0

Snorre1 skrev for 10 timer siden:

På langtur seiler du, eller går for motor i lite vind, og drivstoff-forbruk er en faktor. så da putler du på moderat / økonomisk turtall. Ser det er innlegg i tråden med behov for motorkraft i kraftig motstrøm i trang kanal, men på langtur er det ikke mange timene det er aktuelt.  På langtur er det vel forhold som stueplass, plass for solcellepaneler, vann- og diesel tank-kapasitet etc som blir avgjørende. Hvor går ferden? Jeg har tilsvarende båt med 29 hk, har ikke savnet større motor. 

• Create New...