Goodspeed Startet 5.August.2022 Del på Facebook Startet 5.August.2022 På båtjakt igjen. De to nevnte båtene er oppe til vurdering men ikke fått vært ombord i noen enda. Hvordan er adkomst til motor og tanker på disse? Har lest at bla rengjøring av dieseltanker er vanskelig, stemmer dette? med motoradkomst så tenker jeg mer konkret på tilgang til fremre del av motor og påfylling olje. Er det luke fra gjestelugar? Dere med erfaring fra disse, er løsninger og tilganger til service på styre og stell generelt godt gjennomtenkt med greie løsninger? Viksund igjen er jo selvsagt også aktuelt, og erfaring fra den forrige båten var at disse var veldig godt gjennomtenkt, og ser helst at neste båt er minst like bra 😅 Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Gerhard Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 Jeg har en Skorgenes 350 Monte Carlo fra 2004 med strak aksel. Når man åpner de to motorromslukene på akterdekket så ligger det en tank på hver side. Mine har ikke mannhull. De har litt klaring opp og stikker litt ut så det burde være lett å lage mannhull. Glassfibertank. Det er også god tilgang til bakkant av motoren. Det er trangt å komme seg inn på sidene og foran og liten klaring over. Det regnes som aerobics å bytte oljefilter. Jeg fyller olje gjennom en luke i taket / gulvet i et skap i salongen. Det er ingen luke fra stikklugaren. Du kunne gjerne se på min, men i følge signaturen din så blir det nok litt langt til Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 6.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2022 Gerhard skrev for 12 timer siden: Jeg har en Skorgenes 350 Monte Carlo fra 2004 med strak aksel. Når man åpner de to motorromslukene på akterdekket så ligger det en tank på hver side. Mine har ikke mannhull. De har litt klaring opp og stikker litt ut så det burde være lett å lage mannhull. Glassfibertank. Det er også god tilgang til bakkant av motoren. Det er trangt å komme seg inn på sidene og foran og liten klaring over. Det regnes som aerobics å bytte oljefilter. Jeg fyller olje gjennom en luke i taket / gulvet i et skap i salongen. Det er ingen luke fra stikklugaren. Du kunne gjerne se på min, men i følge signaturen din så blir det nok litt langt til Horten. Takk for innspill. Jeg tenkte i utgangspunktet på 350 sonic, men vil anta at mange av løsningene er overført fra monte carloen. Vet du om montecarlo og sonic er bygget på samme lest? Det er jo oppgitt kun 8 cm forskjell i bredde. Ellers takk for tilbud om å ta en titt, men rett som du sier, holder til i Bergen, så blir nok i overkant langt:) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Goodspeed Svart 10.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2023 Løfter denne igjen, noen med 350 nordic/evt 335 som har noen innspill her?:) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.