PanzerHans Startet 6.August.2022 Link til dette innlegget Startet 6.August.2022 (redigert) Jeg sliter med å få av armen på akslingen til min Roca W10. Settskruen er tatt ut, men det sitter bom fast. Er det noe jeg har glemt? (har smurt opp med WD40). Redigert 6.August.2022 av PanzerHans (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 6.August.2022 Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 PanzerHans skrev for 1 time siden: Jeg sliter med å få av armen på akslingen til min Roca W10. Settskruen er tatt ut, men det sitter bom fast. Er det noe jeg har glemt? (har smurt opp med WD40). Når du har tatt ut settskruen, som du har gjort, skal det bare være å trekke den armen du har der rett av. Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 6.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 Det gikk til slutt. Men adapterplaten passet ikke til de nye viskerene. Så jeg lurer på om jeg ikke har Roca 10 likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 6.August.2022 Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 (redigert) jeg skjønner ikke helt hva som ikke passer, og hvor det ikke passer. Adapterplate. Mener du da den plata på bildet med en tapp som stikker opp? Har du paralell-armer, og skal bytte armene? I så fall er det jo adapterplate på de nye armene. Redigert 6.August.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 6.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 Den plata som fulgte de nye er ikke lik den jeg har. Den gjennomgående skruen er plassert i midten på plata. Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 6.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 (redigert) Dobbeltpost. Redigert 6.August.2022 av PanzerHans (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 6.August.2022 Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 (redigert) Den plata du viser bilde av, er til de Roca-armene som jeg viste bilde av, og de er de samme som de nye du har kjøpt. Jeg har sett den typen plate som er lik din gamle, på mange båter. Det kan være en gammel type Roca-armer, det vet jeg ikke, men mest sannsynlig er det ikke Roca-armer, etter som hullet for skruen ikke har lik plassering som på de nye. De gamle armene ligner mistenkelig på disse Marinco-armene, i alle fall plata og det jeg kan se av resten av armen på bildet du viser. Redigert 6.August.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 7.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 (redigert) Kikket på en lik båt som har (samme)Roca armer. Kan se ut som det er borret opp gjenger fra baksiden der og satt i noen mindre skruer som igjen gjør at det kan festes fra innsiden av ruta. Blir nok å ta plata til et mekanisk verksted og se om de kan hjelpe meg. Redigert 7.August.2022 av PanzerHans (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 (redigert) PanzerHans skrev for 1 time siden: Kikket på en lik båt som har (samme)Roca armer. Kan se ut som det er borret opp gjenger fra baksiden der og satt i noen mindre skruer som igjen gjør at det kan festes fra innsiden av ruta. Blir nok å ta plata til et mekanisk verksted og se om de kan hjelpe meg. Skjønner ikke helt hva du mener, men det går sikkert greit. Er viskermotoren din festet til selve glassruta eller til skroget? Redigert 7.August.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 7.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Det er hull i ruta. Det er det som gjør det komplisert. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 (redigert) Ok. Da skjønner jeg utfordringen. Håper du finner en løsning, for Rocaarmen er veldig god. Ikke noe skranglegreier. Det er ei fjær på begge armene, med formål å holde viskerbladet inn mot ruta. Jeg syntes dette ble vel stramt, og tok vekk fjæra fra den ene armen. Da ble det greit. Redigert 7.August.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 7.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2023 Gammel post, men endelig montert. Borret opp gjenger fra innsiden der støttearmen står på adapterplaten. Måtte utvide hullet i plata der akslingen går gjennom. Men det funket fint til slutt (mye arbeid med småjusteringer for å få det riktig). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.