Jump to content

Tips til å ta av vindusviskerarm Roca W10.

PanzerHans

Recommended Posts

PanzerHans skrev for 1 time siden:

Jeg sliter med å få av armen på akslingen til min Roca W10. Settskruen er tatt ut, men det sitter bom fast. Er det noe jeg har glemt? (har smurt opp med WD40).

Når du har tatt ut settskruen, som du har gjort, skal det bare være å trekke den armen du har der rett av.

Den plata du viser bilde av, er til de Roca-armene som jeg viste bilde av, og de er de samme som de nye du har kjøpt.

Jeg har sett den typen plate som er lik din gamle, på mange båter. Det kan være en gammel type Roca-armer, det vet jeg ikke, men mest sannsynlig er det ikke Roca-armer, etter som hullet for skruen ikke har lik plassering som på de nye.

De gamle armene ligner mistenkelig på disse Marinco-armene, i alle fall plata og det jeg kan se av resten av armen på bildet du viser. 

Marinco 2.JPG

Redigert av Jannmar (see edit history)

Kikket på en lik båt som har (samme)Roca armer. Kan se ut som det er borret opp gjenger fra baksiden der og satt i noen mindre skruer som igjen gjør at det kan festes fra innsiden av ruta. Blir nok å ta plata til et mekanisk verksted og se om de kan hjelpe meg.

Redigert av PanzerHans (see edit history)
PanzerHans skrev for 1 time siden:

Kikket på en lik båt som har (samme)Roca armer. Kan se ut som det er borret opp gjenger fra baksiden der og satt i noen mindre skruer som igjen gjør at det kan festes fra innsiden av ruta. Blir nok å ta plata til et mekanisk verksted og se om de kan hjelpe meg.

Skjønner ikke helt hva du mener, men det går sikkert greit.

Er viskermotoren din festet til selve glassruta eller til skroget?

Ok. Da skjønner jeg utfordringen.

Håper du finner en løsning, for Rocaarmen er veldig god. Ikke noe skranglegreier.

Det er ei fjær på begge armene, med formål å holde viskerbladet inn mot ruta.

Jeg syntes dette ble vel stramt, og tok vekk fjæra fra den ene armen. Da ble det greit.

• 7 måneder senere...

Gammel post, men endelig montert. Borret opp gjenger fra innsiden der støttearmen står på adapterplaten. Måtte utvide hullet i plata der akslingen går gjennom. Men det funket fint til slutt (mye arbeid med småjusteringer for å få det riktig).

adapterplate.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...