3600 Startet 7.August.2022 Link til dette innlegget Startet 7.August.2022 Jeg har en utæthed på min styrecylinder på mine Volvo DP-e drev ,jeg kan se man kan få rep. sæt til dem men ikke til det sted min den er utæt nogen der har en løsning eller er det bare 12000-15000kroner for en ny Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Finnes firma som lager ny tettning til deg. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 7.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 de rep.sæt man kan købe løser ikke problemet Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Nei, du skrev jo det i første post, men det finnes firmaer som lager pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Kjenner du dimensjon og tetningstype på den tetningen du behøver? Dersom ikke, er det vel like greit å demontere om finne ut hva det er du trenger å kjøpe. Det er vel ikke umulig at det er en simmering du behøver. De koster 25-60kr pr stk hos pakningsspesialist i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 7.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 nej den er ikke demonteret ,jeg afmontere dem i starten af næste måned når båden er på land for vinter Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Og da vil du gjerne ha reservedeler på plass ? Søkte litt rundt på nett, men kunne ikke finne sprengskisse / deleliste Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 7.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 ja reservedele på plads. Jeg har også søgt men ikke fundet nogen der har løst problemet , ellers skal der bestilles en komplet ny fra volvo og det er ikke lagervare hos volvo i danmark iøvrigt også rimelig dyrt Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 7.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Den lækker ikke meget cirka 25ml i timen Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 3600 skrev 10 minutter siden: skal der bestilles en komplet ny fra volvo og det er ikke lagervare hos volvo i danmark iøvrigt også rimelig dyrt Har samme styresylinder i en av mine båter så jeg vil fortsette å følge din tråd. Kommer til å kontakte de verksteder jeg har kontakt med for å sjekke om der finnes noen som har byttet den tetningen. Var jeg deg ville jeg heller reparert og lagt 12000 til dieselbudsjettet... Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 8.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 enig Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 3.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2022 Status nu er styre cylinder afmonteret fra båden,det ser ud til volvo har lavet en styrecylinder til mange penge som man ikke kan renovere ,jeg har lånt foto på nettet hvor den er skåret op hvor den er utæt Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2022 Det er ikke den samme gode følelsen av å reparere... ...men kan denne hjelpe deg til å få båten kjørbar igjen ? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=195997550 Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2022 Tak jeg har lige købt en som den du linker til ,jeg har bare ikke monteret den Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2022 Godt det ordner seg Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 24.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2022 Har DP-s drev med samme styresylinder som og svetter litt, ikke mye men må nok gjøre noe etterhvert. Er jo mekanisk styring med servo. Vurderer å bytte til hydraulisk med servo, lar dette seg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2022 Ja jeg har haft den gamle cylinder på både hydraulik værksted ,og hos penta værksted i Danmark ,begge steder blev det nej til reparation ,det er en brugt cylinder jeg har købt da der ikke kan leveres nye Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 25.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2022 Den pakningen kan sikkert skaffes hos en forhandler eller firma som reparerer hydrauliks utstyr. Pakningen ser ut som en vanlig tette ring. Om du kan demontere og måle diameter og tykkelse på pakningen kan du høre med f.eks Tess her i Norge. Eller på Aliexpress kan du søke på "hydraulic oil seal gasket" og finne riktig størrelse, om du vil kjøpe fra Kina. F.eks lignende denne typen: 4X USH 40Mm X 50Mm X 6Mm Hydraulic Cylinder Rubber Oil Seal Ring| | - AliExpress. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.