Algrøymannen Startet 7.August.2022 Del på Facebook Startet 7.August.2022 Motor blir overopphetet over 90 grader ved mer en 3000 i turtall. Temp Synker meget kjapt ved å roe litt ned. Termostat ok og kjølevann inn som normalt.noen som vet fremgangsmåte å rengjøre varmeveksler eller hvor problemet kan vere.ladeluft kjøleren blir ganske varm Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2022 Del på Facebook Svart 7.August.2022 Blir ladeluftkjøler varmere enn normalt? Da er det nærliggende å tro at sjøvannssløyfen har dårlig sirkulasjon. Kan være impeller eller tett et sted. Kan da være en ide å kjøre Systemrens i runddans i sjøvannssløyfen. Samt selvfølgelig sjekke impeller. Oppstod dette gradvis i løpet av denne sommeren, eller plutselig? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Algrøymannen Svart 7.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2022 Har nettopp kjøpt båten. Motoren har har kun gått 90 timer totalt siden 2008 da den var ny.så kan vel tenkes att den har tette kanaler i kjøleren, gror vel fortere om den ikke er I bruk. Ser i glasset på sjøvann filteret att det kommer mye vann inn. Ferskvanns delen har eg kjørt system rens Sitér dette innlegget Link to post
Algrøymannen Svart 7.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2022 Ladeluft kjøleren blir så varm att eg ikke kan legge handen på Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 7.August.2022 Del på Facebook Svart 7.August.2022 Som nevnt over, kjør systemrens på saltvannsdelen og sjekk at kanalene inn i drevet er åpne om du har det. De har en tendens til å gro igjen. Da vil motor bli varm ved høyere turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.