Jump to content

Erfaringer med Biltemas bensinstabilisator?

index

Recommended Posts

Jeg har funnet ut at mine drivstoffproblemer på utenbordsmotoren mest sannsynlig skyldes etanol i bensinen som oksyderer i forgasseren. Så da gjelder det å finne en egnet stabilisator å tilsette bensinen. Jeg har sett mye positiv omtale av Sta-Bil 360 Marine, men jeg finner ingen forhandlere av denne lokalt. Så da lurer jeg på om Biltema sin gjør jobben? Er det noen som har prøvd denne?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Leste for flere år siden i et Yachting blad test av forskjellige stabilisatorer som hindret korrosjon i syrefaste dieseltanker. Starbrite var da best i test. Har derfor brukt denne i siden hver gang tanket diesel (Tanker bare litt annet hvert år da har seilbåt) Har også  helt Starbrite sin bensinstabilisator i plast bensin tanken om høsten for Yamaha 4hk totakter, Honda 2.3 firtakter og  Tohatsu 25 hk firtakter. Alle påhengsmotorene  har startet opp på våren og gått uten problemer.

Har ikke alltid husket på å la påhengsmotorene  gå seg tomme før opptak.

Har kjøpt Starbrite på Maritim og Felleskjøpet.

atletico1 skrev for 7 timer siden:

Har kjøpt Starbrite på Maritim og Felleskjøpet.

Da er nok det et vel så greit alternativ ja. Jeg tenker at jeg går for å skifte til 98 oktan i første omgang, og ser om det gjør jobben. Kjøper uansett en flaske Starbrite neste gang jeg er et av disse stedene. Usikker på om stabilisator også er nyttig på 98?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...