index Startet 8.August.2022 Del på Facebook Startet 8.August.2022 Jeg har funnet ut at mine drivstoffproblemer på utenbordsmotoren mest sannsynlig skyldes etanol i bensinen som oksyderer i forgasseren. Så da gjelder det å finne en egnet stabilisator å tilsette bensinen. Jeg har sett mye positiv omtale av Sta-Bil 360 Marine, men jeg finner ingen forhandlere av denne lokalt. Så da lurer jeg på om Biltema sin gjør jobben? Er det noen som har prøvd denne? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 8.August.2022 Del på Facebook Svart 8.August.2022 Ikke helt hva du spør om (siden jeg ikke har erfaring med Biltemas stabilisator), men selv tenkte jeg prøve meg på Starbrite sin variant neste sesong, selges blant annet hos Maritim. Siden denne skal hindre problemer som oppstår i forbindelse med etanol i bensinen (i følge produsenten), så verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2022 Se der ja! Jeg fant ingenting på søk hos Maritim, men da har de jo! Diverse søk på nettet viser at etanol i bensinen skaper mye problemer med gamle forgassermotorer. Så jeg er ikke alene.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
atletico1 Svart 8.August.2022 Del på Facebook Svart 8.August.2022 Leste for flere år siden i et Yachting blad test av forskjellige stabilisatorer som hindret korrosjon i syrefaste dieseltanker. Starbrite var da best i test. Har derfor brukt denne i siden hver gang tanket diesel (Tanker bare litt annet hvert år da har seilbåt) Har også helt Starbrite sin bensinstabilisator i plast bensin tanken om høsten for Yamaha 4hk totakter, Honda 2.3 firtakter og Tohatsu 25 hk firtakter. Alle påhengsmotorene har startet opp på våren og gått uten problemer. Har ikke alltid husket på å la påhengsmotorene gå seg tomme før opptak. Har kjøpt Starbrite på Maritim og Felleskjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2022 atletico1 skrev for 7 timer siden: Har kjøpt Starbrite på Maritim og Felleskjøpet. Da er nok det et vel så greit alternativ ja. Jeg tenker at jeg går for å skifte til 98 oktan i første omgang, og ser om det gjør jobben. Kjøper uansett en flaske Starbrite neste gang jeg er et av disse stedene. Usikker på om stabilisator også er nyttig på 98? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.