Spajderman Startet 8.August.2022 Link til dette innlegget Startet 8.August.2022 (redigert) Hei! Jeg trenger litt hjelp til å få identifisert giret i båten vår. Har funnet et skilt der det er oppgitt "Newage Coventry" (som jeg forstår er PRM) og en rekke tall, legger ved bilde av skiltet. Klarer ikke finne noen nummer som samsvarer med modellbetegnelser på PRM-girene. Skulle gjerne fått identifisert modellen på giret slik at jeg kan få tak i verkstedshåndbok, finne ut hvilken type og hvor mye olje som skal på det etc. Setter pris på all hjelp! Redigert 8.August.2022 av Spajderman Bildet ble opp ned (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Du må leita ut bilde av giret så vert da enklare å identifisera giret Sitér dette innlegget Link to post
Spajderman Svart 8.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Enig, men båten ligger såpass langt unna at jeg ikke får tatt bilde av det sånn med en gang, bilde av skiltet var det enete jeg hadde av det nå. Skal se om jeg får noen til å ta et bilde av det så raskt som mulig. Står for øvrig på en Ford Sabb 2728T. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Spajderman skrev 9 minutter siden: Enig, men båten ligger såpass langt unna at jeg ikke får tatt bilde av det sånn med en gang, bilde av skiltet var det enete jeg hadde av det nå. Skal se om jeg får noen til å ta et bilde av det så raskt som mulig. Står for øvrig på en Ford Sabb 2728T. Lettere å få gode svar hvis du nevner hvilken type gir et er sånn at kanskje noen lesere her viderebringer spørsmålet til rette vedkommende. Men det er jo liten vits å feks spørre en ekspert på moderne racing-gir hvis dette er et gir til ei fiskeskøyte fra 30-tallet. Malingslaget og at det er en Sabb gjør at jeg antar det er noe eldre saktegående, men sikker er jeg ikke. En god tekst på dette området gir også bedre odds for gode treff på søk siden når folk søker etter info om gir til visse båttyper. Eller om feks tråden daler til de "usynlige" områdene av forumet etter noen uker og noen med mye kunnskap om din båttype søker etter dette og da kan få opp treff på denne tråden og gi deg svaret på spørsmålet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Dette er eit PRM gir med reduksjon 1,5.dersom du søker på PRM gear box så får du opp NEWAGE og der ligg opplysningar om older models Sitér dette innlegget Link to post
Spajderman Svart 8.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Har kommet så langt at jeg har gjettet meg frem til at det er PRM med utveksling 1.5 ja, men derfra kommer jeg ikke videre. Legger ved bilder av giret. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 (redigert) Det skal nok ha motorolje slik som de andre PRM girene. 15W-40 bruker jeg. Det er peilepinne med min og max på fylleskruen. Mitt tar ca en liter, mulig ditt er noe større. Redigert 8.August.2022 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
husky dane 85 Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Sjekk med KD trading så ordnar da seg sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Spajderman Svart 9.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Fikk svar fra Newage i dag, det er ifølge dem en "beefed up PRM 310", det stemmer at modellnummeret er 312. Samme gir ble visst brukt på en testbåt for Lancing Marine med en 345hk Ford Dover i. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.